Peliarvostelu: Need for Speed Carbon
Kuka sanoi, että ompusta ei muka ole pelikoneeksi?
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 524
- Liittynyt: 24.2.2004 klo 23.19
Peliarvostelu: Need for Speed Carbon
Viesti Kirjoittaja Daydream »
Need for Speed Carbon - vihdoin macille!
Tänä cider-käännösten luvattuna aikana, EA julkaisi autopelin myös macille. Kiva että näin tapahtui, mutta miksi aina myöhässä, koska pc-puolella pelataan jo seuraavaa pelisarjan versiota.
Need for Speed Carbon on kaahailutyyppinen autopeli, joka ei eroa paljon muista aikaisemmin ilmestyinesitä Need for Speed -sarjan peleistä. Tässäkin hurjastellaan tuning-autoilla laittomia katukisoja ja tietysti öisin. Tällä kertaa mukana on tiivis juoni, joka johdattaa pelaajaa eteenpäin sekä muutama mukava tuning-jippo, jotka vaikuttavat merkittävästi pelin uudelleen pelaamiseen.
Asennus
Need for Speed Carbon on puhdas cider-käännös ja näin ollen sopii vain Intel-koneille ja jopa tietystä näytönohjaimesta ylöspäin. Oma koneeni iMac 2.16 Ghz Intel Core 2 Duo sopi tälle pelille hyvin RadeonX1600 -näytönohjaimellaan. Pelin asennus tapahtui hyvin mac-henkisesti: levy sisään ja drag&drop paketti haluttuun paikkaan. Jonkun aikaa 5.12 gigaan siirrellessään peli oli jo valmis pelattavaksi.
Asennuksesta siirryin heti pelaamaan. Mutta ennen sitä piti hankkia EA:n käyttäjätunnus ja salasana. Tämä hiukan rauhoitti pahinta intoani ja tuntui turhauttavalta heti aluksi kertoa nimet ja numerot. No homma onnistui ihan sujuvasti ja tässä vaiheessa myös pelin aktivointikoodi annettiin. Näin sitouduit tietyllä tunnuksilla, salasanoilla ja sähköpostiosoitteilla pelaamaan tiettyä aktivointikoodia. Mietin asennuksen aikaan miten homma onnistuu jos sinulla ei olekaan nettiyhteyttä tai ehkä myöhemmin myyt pelin jollekin toiselle. Se voikin olla vaikeampi rasti.
Yksi seikka mikä tökkäsi heti alussa oli natiivin resoluution puuttuminen. Vaihtoehtoina oli vain 640x480, 800x600 ja 1024x768 resoluutiot. Laitoinkin heti alussa resoluution maksimille ja kaikki herkut täysille ja peli pyöri suht koht hyvin. Varsinkin nopeissa tilanteissa ruudunpäivitys hiukan tökki. Vähensin hiukan auton heijastuspäivitystä ynnä muita pieniä jippoja, niin peli muuttui pelattavuuden osalta hyväksi. Todennäköisesti natiiviresolla olisi kaikki ollut täysin mutkatonta.
Ja eikun baanalle
Alkuasennusten jälkeen olin valmis radalle. Valitsin uramoden, joka alkoi näyttävästi juoneen liittyvillä videopätkillä. Videossa ajelit aamun pikkutunneilla Carbon Canyonissa ja mieleen välähti flashbackin lailla muistikuvia aikaisemmin ajetusta kisasta, jossa mukana olivat pelin pomot Kenji, Angie ja Wolf. Kaverukset jäävät kyseisessä kisassa poliisin haaviin ja sinä pääset ainoana pakenemaan. No myöhemmin jäät sinäkin kiinni ja jäät velkaa takuurahat Darius-nimiselle Audi R8 -kuskille, jonka emäntänä häärii sinun ex-tyttöystävä Nikki. Nikki onkin jatkossa paljonkin mukana ja hän neuvoo sinua ajamaan kisaa ja ansaitsemaan velkarahasi takaisin.
Alkuintron jälkeen pääset valitsemaan ensimmäisen autosi: muskeliauto Camero, eksoottinen Alfa Romeo tai tuunausauto Mazda 3. Kullakin on omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Tämän jälkeen Nikki ja huumorimies Neville neuvovat sinua ajamisessa ja kertovat tallikavereista ja heidän ominaisuuksistaan. Tässä vaiheessa tulee nimittäin pelin yksi uusista ominaisuuksista: jokaiseen kisaan (paitsi ei kaksintaisteluihin) saat mukaan yhden tallikaverin, joka jeesaa sinua kisan aikana. Uusia tallikavereita tulee lisää pelin aikana. Tallikaverit voivat blokata muita autoja, etsiä kiertoteitä tai ottaa sinut oman auton imuun.
Eli pelin pääpaino on kisaamisella. Kustakin kisasta saat rahaa ja avattua erilaisia tuunauskohteita. Lisäksi kunkin kaupungiosan pääkisana on Canyon-kilpailu, jossa haastat entisen mestarin kisaan kapealla ja mutkaisella vuoristoradalla. Palkinnoksi lisää rahaa ja mahdollisesti vastustajan auto. Muita kisaustyylejä on tietysti driftaus, nopeuskisa, sprint ja kierroskisa.
Ajetaanko kilpaa?
Ura-moden lisäksi voit ajella erilaisia nopeita haastekisoja, joissa voit voittaa esim. vanteita, värejä, spoilereita. Lisäksi on arcade-mode, jossa voit ajaa samoja ratoja mitä tulee ura-modessa etee. Lisäksi voit ajaa online-kisoja vieraana tai hostina. Online-kisat tuntuu oikein mukavalta vaihtoehdolta ja monessa muussakin pelissä se on se juttu, joka pitää vielä pelin hengessä. Mutta Carbonissa nettiskabat olivat aivan onnettomia. Kun aloitat online-pelin, et voi valita mitä missä kisassa ajat. Eteesi tarjotaan luultavasti se ensimmäinen vapaana oleva kisa. No käyhän sekin, mutta kokeilin onlinea 20-30 kertaa ja vain 3 kertaa pääsin itse kisaan. Ja silloinkin puolet pelaajista lopetti kisan kesken. Muuten siellä oli linjat aivan tyhjillään, ei ensimmäistäkään kanssakilpailijaa.
Tuunausta
Myös Carbonissa pystyy omaa ajokkiaan tuunaamaan, tottakai. Mutta tuunattavaa oli todella radikaalisti vähennetty aikaisemmista versioista. No tuunattavaa kuitenkin riitti: oli korisarjoja, spoilereita, scooppeja, vanteita, madallusta ja tietysti alustat ja moottorit. Uutena ominaisuutena oli Autosculpt-toiminto, jolla pystyy tiettyjä korinosia muokkaamaan lähes rajattomasti. Tämä tietysti vaikutti siihen ettei ns. aftermarket-osia voinut sekoittaa Autosculpt-osien kanssa, vaan piti valita vain toinen tuunaustapa. Mutta suurin ongelma oli se, ettei Autoscilpt toiminut! Yritin muokata osia ohjeen mukaan, mutta mitään ei muovautunut. Osat olivat täysin alkuperäisen näköisiä kaikesta säätämisestä huolimatta. Damn! Sekin oli ihan hukkareissu! Yritin etsiä asiaan vinkkiä netistä, mutta missään ei tullut vastaan kyseistä ongelmaa.
Pelattavuus
Kaikesta bugisuudesta huolimatta Carbon oli viihdyttävää pelattavaa. En kokeillut muita ohjaimia kuin näppäimiä, mutta nettihaulla löytyi viestiketjuja, joissa oli kovasti moitittu pc-version ohjainongelmia. Kokeiltu oli erilaisia Logitechin ohjaimia sekä Xbox 360:n ohjainta huonoilla kokemuksilla. Lisäksi ura-moden lyhytikäisyys rokottaa hiukan kokonaisuutta. Toisaalta peliin jää senkin jälkeen paljon pelattavaa, mutta onlinen ongelmat eivät helpota yhtään. Mutta tästäkin huolimatta Carbon oli mukavan kokemus. Olisi tietysti toivonut että mac-käännös olisi ollut toimivampi, cider-käännöksiä kun ei voi aina kehua. Moni tässäkin esiintynyt bugi olisi kunnon korjautunut kunnon mac-käännöksellä. Mutta toivotaan että pelejä tulee lisää ja jopa aikaisemmin pc-version yhteydessä.
Kokoonpano:
- iMac 2.16 Ghz Intel Core 2 Duo
- 2 g ram
- käyttis 10.5.2
Arvostelu:
Grafiikka: 4/5
Soundit: 4/5
Pelattavuus: 3/5
Kokonaisuus: 4/5
Plussat/miinukset:
+ vihdoinkin autopeli macille!
+ hyvä aloitustutorial
+ hyvä grafiikka ja äänet
+ oikeat tuningautot
- pakotettu EA-rekisteröinti
- lyhyt uramode
- vain Intel-koneille
- Autosculpt ei toiminut
- Online-peleissä ei ollut pelaajia
Tänä cider-käännösten luvattuna aikana, EA julkaisi autopelin myös macille. Kiva että näin tapahtui, mutta miksi aina myöhässä, koska pc-puolella pelataan jo seuraavaa pelisarjan versiota.
Need for Speed Carbon on kaahailutyyppinen autopeli, joka ei eroa paljon muista aikaisemmin ilmestyinesitä Need for Speed -sarjan peleistä. Tässäkin hurjastellaan tuning-autoilla laittomia katukisoja ja tietysti öisin. Tällä kertaa mukana on tiivis juoni, joka johdattaa pelaajaa eteenpäin sekä muutama mukava tuning-jippo, jotka vaikuttavat merkittävästi pelin uudelleen pelaamiseen.
Asennus
Need for Speed Carbon on puhdas cider-käännös ja näin ollen sopii vain Intel-koneille ja jopa tietystä näytönohjaimesta ylöspäin. Oma koneeni iMac 2.16 Ghz Intel Core 2 Duo sopi tälle pelille hyvin RadeonX1600 -näytönohjaimellaan. Pelin asennus tapahtui hyvin mac-henkisesti: levy sisään ja drag&drop paketti haluttuun paikkaan. Jonkun aikaa 5.12 gigaan siirrellessään peli oli jo valmis pelattavaksi.
Asennuksesta siirryin heti pelaamaan. Mutta ennen sitä piti hankkia EA:n käyttäjätunnus ja salasana. Tämä hiukan rauhoitti pahinta intoani ja tuntui turhauttavalta heti aluksi kertoa nimet ja numerot. No homma onnistui ihan sujuvasti ja tässä vaiheessa myös pelin aktivointikoodi annettiin. Näin sitouduit tietyllä tunnuksilla, salasanoilla ja sähköpostiosoitteilla pelaamaan tiettyä aktivointikoodia. Mietin asennuksen aikaan miten homma onnistuu jos sinulla ei olekaan nettiyhteyttä tai ehkä myöhemmin myyt pelin jollekin toiselle. Se voikin olla vaikeampi rasti.
Yksi seikka mikä tökkäsi heti alussa oli natiivin resoluution puuttuminen. Vaihtoehtoina oli vain 640x480, 800x600 ja 1024x768 resoluutiot. Laitoinkin heti alussa resoluution maksimille ja kaikki herkut täysille ja peli pyöri suht koht hyvin. Varsinkin nopeissa tilanteissa ruudunpäivitys hiukan tökki. Vähensin hiukan auton heijastuspäivitystä ynnä muita pieniä jippoja, niin peli muuttui pelattavuuden osalta hyväksi. Todennäköisesti natiiviresolla olisi kaikki ollut täysin mutkatonta.
Ja eikun baanalle
Alkuasennusten jälkeen olin valmis radalle. Valitsin uramoden, joka alkoi näyttävästi juoneen liittyvillä videopätkillä. Videossa ajelit aamun pikkutunneilla Carbon Canyonissa ja mieleen välähti flashbackin lailla muistikuvia aikaisemmin ajetusta kisasta, jossa mukana olivat pelin pomot Kenji, Angie ja Wolf. Kaverukset jäävät kyseisessä kisassa poliisin haaviin ja sinä pääset ainoana pakenemaan. No myöhemmin jäät sinäkin kiinni ja jäät velkaa takuurahat Darius-nimiselle Audi R8 -kuskille, jonka emäntänä häärii sinun ex-tyttöystävä Nikki. Nikki onkin jatkossa paljonkin mukana ja hän neuvoo sinua ajamaan kisaa ja ansaitsemaan velkarahasi takaisin.
Alkuintron jälkeen pääset valitsemaan ensimmäisen autosi: muskeliauto Camero, eksoottinen Alfa Romeo tai tuunausauto Mazda 3. Kullakin on omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Tämän jälkeen Nikki ja huumorimies Neville neuvovat sinua ajamisessa ja kertovat tallikavereista ja heidän ominaisuuksistaan. Tässä vaiheessa tulee nimittäin pelin yksi uusista ominaisuuksista: jokaiseen kisaan (paitsi ei kaksintaisteluihin) saat mukaan yhden tallikaverin, joka jeesaa sinua kisan aikana. Uusia tallikavereita tulee lisää pelin aikana. Tallikaverit voivat blokata muita autoja, etsiä kiertoteitä tai ottaa sinut oman auton imuun.
Eli pelin pääpaino on kisaamisella. Kustakin kisasta saat rahaa ja avattua erilaisia tuunauskohteita. Lisäksi kunkin kaupungiosan pääkisana on Canyon-kilpailu, jossa haastat entisen mestarin kisaan kapealla ja mutkaisella vuoristoradalla. Palkinnoksi lisää rahaa ja mahdollisesti vastustajan auto. Muita kisaustyylejä on tietysti driftaus, nopeuskisa, sprint ja kierroskisa.
Ajetaanko kilpaa?
Ura-moden lisäksi voit ajella erilaisia nopeita haastekisoja, joissa voit voittaa esim. vanteita, värejä, spoilereita. Lisäksi on arcade-mode, jossa voit ajaa samoja ratoja mitä tulee ura-modessa etee. Lisäksi voit ajaa online-kisoja vieraana tai hostina. Online-kisat tuntuu oikein mukavalta vaihtoehdolta ja monessa muussakin pelissä se on se juttu, joka pitää vielä pelin hengessä. Mutta Carbonissa nettiskabat olivat aivan onnettomia. Kun aloitat online-pelin, et voi valita mitä missä kisassa ajat. Eteesi tarjotaan luultavasti se ensimmäinen vapaana oleva kisa. No käyhän sekin, mutta kokeilin onlinea 20-30 kertaa ja vain 3 kertaa pääsin itse kisaan. Ja silloinkin puolet pelaajista lopetti kisan kesken. Muuten siellä oli linjat aivan tyhjillään, ei ensimmäistäkään kanssakilpailijaa.
Tuunausta
Myös Carbonissa pystyy omaa ajokkiaan tuunaamaan, tottakai. Mutta tuunattavaa oli todella radikaalisti vähennetty aikaisemmista versioista. No tuunattavaa kuitenkin riitti: oli korisarjoja, spoilereita, scooppeja, vanteita, madallusta ja tietysti alustat ja moottorit. Uutena ominaisuutena oli Autosculpt-toiminto, jolla pystyy tiettyjä korinosia muokkaamaan lähes rajattomasti. Tämä tietysti vaikutti siihen ettei ns. aftermarket-osia voinut sekoittaa Autosculpt-osien kanssa, vaan piti valita vain toinen tuunaustapa. Mutta suurin ongelma oli se, ettei Autoscilpt toiminut! Yritin muokata osia ohjeen mukaan, mutta mitään ei muovautunut. Osat olivat täysin alkuperäisen näköisiä kaikesta säätämisestä huolimatta. Damn! Sekin oli ihan hukkareissu! Yritin etsiä asiaan vinkkiä netistä, mutta missään ei tullut vastaan kyseistä ongelmaa.
Pelattavuus
Kaikesta bugisuudesta huolimatta Carbon oli viihdyttävää pelattavaa. En kokeillut muita ohjaimia kuin näppäimiä, mutta nettihaulla löytyi viestiketjuja, joissa oli kovasti moitittu pc-version ohjainongelmia. Kokeiltu oli erilaisia Logitechin ohjaimia sekä Xbox 360:n ohjainta huonoilla kokemuksilla. Lisäksi ura-moden lyhytikäisyys rokottaa hiukan kokonaisuutta. Toisaalta peliin jää senkin jälkeen paljon pelattavaa, mutta onlinen ongelmat eivät helpota yhtään. Mutta tästäkin huolimatta Carbon oli mukavan kokemus. Olisi tietysti toivonut että mac-käännös olisi ollut toimivampi, cider-käännöksiä kun ei voi aina kehua. Moni tässäkin esiintynyt bugi olisi kunnon korjautunut kunnon mac-käännöksellä. Mutta toivotaan että pelejä tulee lisää ja jopa aikaisemmin pc-version yhteydessä.
Kokoonpano:
- iMac 2.16 Ghz Intel Core 2 Duo
- 2 g ram
- käyttis 10.5.2
Arvostelu:
Grafiikka: 4/5
Soundit: 4/5
Pelattavuus: 3/5
Kokonaisuus: 4/5
Plussat/miinukset:
+ vihdoinkin autopeli macille!
+ hyvä aloitustutorial
+ hyvä grafiikka ja äänet
+ oikeat tuningautot
- pakotettu EA-rekisteröinti
- lyhyt uramode
- vain Intel-koneille
- Autosculpt ei toiminut
- Online-peleissä ei ollut pelaajia
Viimeksi muokannut Daydream, 5.5.2008 klo 21.09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikenlaisia iTuotteita koti pullollaan...
-
- Viestit: 1013
- Liittynyt: 19.6.2007 klo 12.51
- Paikkakunta: Helsinki / Kaakkois-Suomi
Re: Peliarvostelu: Need for Speed Carbon
Viesti Kirjoittaja mutofuto »
Millä tavalla Career Mode oli lyhyt? Itselläni on PS2-vastaava, ja pelaan sitä vanhempieni luona Savon mailla silloin kuin pikkusisko Sims-sessioistaan luopuu - eli noin kerran tai kaksi kuussa, 5-6 tuntia kerrallaan. Ja careerista on riittänyt hupia puoleksi vuodeksi, vielä on puolitoista kaupunginosaa jäljellä. Eli itselleni on kyllä hupia riittänyt varsin hyvin 10€:n konsoliversiosta, mutta toki tosipelaajalla voi vesi nousta kielelle vasta pelin loppumetreillä. Silloin kannattaa vaan vaihtaa vähän asetuksia, kuvakulma toiseksi, manuaalivaihteisto ja ajonvakautus pois
Kaverilta löytyy sitten Most Wanted, ja itseäni kyllä miellyttää tämä Carbonin yökaahaus enemmän - etenkin kanjonikisat jossa on pakko pysyä vastustajan perässä tai edellä, tuovat silmän iloa kevyesti muuttuvilla kuvakulmilla kun ajaa pienellä driftillä rotkon reunaa tai peilit raapii kalliota. Ja tämä siis PS2:lla - huh, mitähän se olisi tykillä mäkillä?
Kaverilta löytyy sitten Most Wanted, ja itseäni kyllä miellyttää tämä Carbonin yökaahaus enemmän - etenkin kanjonikisat jossa on pakko pysyä vastustajan perässä tai edellä, tuovat silmän iloa kevyesti muuttuvilla kuvakulmilla kun ajaa pienellä driftillä rotkon reunaa tai peilit raapii kalliota. Ja tämä siis PS2:lla - huh, mitähän se olisi tykillä mäkillä?
Halinen.org
MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
G4 MDD FW800 / iMac G3 DV SE / iPhone 12 mini / iPad Mini 5
MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
G4 MDD FW800 / iMac G3 DV SE / iPhone 12 mini / iPad Mini 5
-
- Viestit: 524
- Liittynyt: 24.2.2004 klo 23.19
Re: Peliarvostelu: Need for Speed Carbon
Viesti Kirjoittaja Daydream »
No vertaamalla sarjan muihin peleihin. Esim. Underground 2 on paljon pitempi, tosin siinä on tuunattavaa ja pikakisoja paljon enemmän. Carbonissa jo alkuintron ja tutoriaalin jälkeen peli ilmoitti pelatuksi jo 5%, joka tuntui aika paljolta. Ja ensimmäisen alueenvaltauksen jälkeen (n. 6 kisaa) peliä oli pelattu 12%.mutofuto kirjoitti:Millä tavalla Career Mode oli lyhyt?]
Se on totta että juuri kun rupeaa ajokin saamaan vasta vauhtiin ja kaikki tuunaukset maksimiin, niin rupeaa peli olla jo läpipelattu.
Kaikenlaisia iTuotteita koti pullollaan...
-
- Viestit: 347
- Liittynyt: 20.2.2008 klo 13.36
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Peliarvostelu: Need for Speed Carbon
Viesti Kirjoittaja MacMivu »
Upea asia että tänne on alkanut virrata peliarvosteluja
-
- Viestit: 700
- Liittynyt: 7.10.2005 klo 16.56
Re: Peliarvostelu: Need for Speed Carbon
Viesti Kirjoittaja Hount »
Eikö iMacin natiiviresoluutiolla peli olisi pyörinyt vielä 1024x768 resoluutiota huonommin? Eli kaikkea muuta kuin mutkatonta.Daydream kirjoitti:Need for Speed Carbon - vihdoin macille!
Yksi seikka mikä tökkäsi heti alussa oli natiivin resoluution puuttuminen. Vaihtoehtoina oli vain 640x480, 800x600 ja 1024x768 resoluutiot. Laitoinkin heti alussa resoluution maksimille ja kaikki herkut täysille ja peli pyöri suht koht hyvin. Varsinkin nopeissa tilanteissa ruudunpäivitys hiukan tökki. Vähensin hiukan auton heijastuspäivitystä ynnä muita pieniä jippoja, niin peli muuttui pelattavuuden osalta hyväksi. Todennäköisesti natiiviresolla olisi kaikki ollut täysin mutkatonta.
- Hount
-
- Viestit: 1003
- Liittynyt: 30.11.2006 klo 17.52
Re: Peliarvostelu: Need for Speed Carbon
Viesti Kirjoittaja alucard »
Hount kirjoitti:Eikö iMacin natiiviresoluutiolla peli olisi pyörinyt vielä 1024x768 resoluutiota huonommin? Eli kaikkea muuta kuin mutkatonta.Daydream kirjoitti:Need for Speed Carbon - vihdoin macille!
Yksi seikka mikä tökkäsi heti alussa oli natiivin resoluution puuttuminen. Vaihtoehtoina oli vain 640x480, 800x600 ja 1024x768 resoluutiot. Laitoinkin heti alussa resoluution maksimille ja kaikki herkut täysille ja peli pyöri suht koht hyvin. Varsinkin nopeissa tilanteissa ruudunpäivitys hiukan tökki. Vähensin hiukan auton heijastuspäivitystä ynnä muita pieniä jippoja, niin peli muuttui pelattavuuden osalta hyväksi. Todennäköisesti natiiviresolla olisi kaikki ollut täysin mutkatonta.
- Hount
Natiiviresolla koneen ei olisi tarvinut muuttaa tulevaa kuvaa 1024x768-resoluutioon, kun taas nyt koneen tarvitsee muuttaa kuva pienemmäksi ennen näytöllä näyttämistä.
-
- Viestit: 700
- Liittynyt: 7.10.2005 klo 16.56
Re: Peliarvostelu: Need for Speed Carbon
Viesti Kirjoittaja Hount »
Aah, pitääkin laittaa tämä muistiin seuraavalla kerralla kun ostan pelejä.alucard kirjoitti:Hount kirjoitti:Eikö iMacin natiiviresoluutiolla peli olisi pyörinyt vielä 1024x768 resoluutiota huonommin? Eli kaikkea muuta kuin mutkatonta.Daydream kirjoitti:Need for Speed Carbon - vihdoin macille!
Yksi seikka mikä tökkäsi heti alussa oli natiivin resoluution puuttuminen. Vaihtoehtoina oli vain 640x480, 800x600 ja 1024x768 resoluutiot. Laitoinkin heti alussa resoluution maksimille ja kaikki herkut täysille ja peli pyöri suht koht hyvin. Varsinkin nopeissa tilanteissa ruudunpäivitys hiukan tökki. Vähensin hiukan auton heijastuspäivitystä ynnä muita pieniä jippoja, niin peli muuttui pelattavuuden osalta hyväksi. Todennäköisesti natiiviresolla olisi kaikki ollut täysin mutkatonta.
- Hount
Natiiviresolla koneen ei olisi tarvinut muuttaa tulevaa kuvaa 1024x768-resoluutioon, kun taas nyt koneen tarvitsee muuttaa kuva pienemmäksi ennen näytöllä näyttämistä.
Pitää muistaa ostaa juuri näyttöni natiiviresoluutiolle tehtyjä pelejä, niin pyörivät parhaiten.
Miten, mahdetaankohan juuri minun näyttöni resoluutiolla (1280x1024) tehdä pelejä? Missä nämä pelin resoluutiot ilmoitetaan?
Entä CRT-näytöllä? Minkä resoluution pelejä minun tulee käyttää CRT näytön kanssa?
Tsiih, nyt ei jaksa enää =) HAHAHAHA! vai oikeen "koneen tarvitsee muuttaa kuva pienemmäksi ennen näytöllä näyttämistä"
Tietotekniikka hallussa?
En edes tiedä mistä aloittaa tämän selittämisen, toivon että koko heitto oli huono trolli mihin tartuin.
- Hount
-
- Viestit: 251
- Liittynyt: 20.6.2007 klo 13.29
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 5.7.2008 klo 21.31
Re: Peliarvostelu: Need for Speed Carbon
Viesti Kirjoittaja iliv »
Jihuu, vois laittaa sen tähän miniin, jaksaiskohan pyörittää 1.66 GHz Intel Core Duo, 2 Gt keskusmuisti?
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 5.7.2008 klo 21.31
Re: Peliarvostelu: Need for Speed Carbon
Viesti Kirjoittaja iliv »
Joo ei jaksa varmaan pyörii kun ei ees NFS Most Wanted pyöriny.
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 9.10.2007 klo 10.14
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Peliarvostelu: Need for Speed Carbon
Viesti Kirjoittaja akR0 »
Pelistä ei voi kyllä paljoa kehuja antaa, mulla on pc versio eikä sitä yksinpeliä jaksa pelata edes läpi vaikka se on lyhyt. Alkaa puuduttamaan peli aika nopeasti ja samanlaisia kaikki kisat. Pettymys oli verrattuna edellisiin pelisarjan peleihin.
-
- Viestit: 109
- Liittynyt: 21.3.2007 klo 18.14
Re: Peliarvostelu: Need for Speed Carbon
Viesti Kirjoittaja Vermeli »
Juu kyllä tää meni siihen asti, kun sai most wantedin hankittua.
Lyhyys ja ajo-ominaisuuksien säätely oli aivan hanurista, mutta muuten jos ei edellä mainituista heikoista puolista välitä niin siitä vaan
Lyhyys ja ajo-ominaisuuksien säätely oli aivan hanurista, mutta muuten jos ei edellä mainituista heikoista puolista välitä niin siitä vaan
iMac 24" / iPhone 8gb / iPod 80gb
-
- Viestit: 524
- Liittynyt: 24.2.2004 klo 23.19
Re: Peliarvostelu: Need for Speed Carbon
Viesti Kirjoittaja Daydream »
Onkos muilla tuo Autosculpt-toiminut?
Kaikenlaisia iTuotteita koti pullollaan...
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 23.10.2008 klo 20.28
Re: Peliarvostelu: Need for Speed Carbon
Viesti Kirjoittaja Kukzu »
Kyllä tätä on tullut pelattua. Stoori moodi oli vähän turhan lyhyt, mutta ei se paljoa haitannut sillä voihan niitä kisoja pelata uudestaankin.
Omasta mielestä sarjan paras peli, kanjoni kisat olivat niin loistavia.
Omasta mielestä sarjan paras peli, kanjoni kisat olivat niin loistavia.
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Pelit ja pelaaminen”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit