Vaaleanpunaisia kolmioita
-
- Viestit: 3742
- Liittynyt: 9.6.2005 klo 11.15
- Paikkakunta: Helsinki
Vaaleanpunaisia kolmioita
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
Onkohan kyseessä softa- vai rautavika?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 50694
- Liittynyt: 30.12.2005 klo 21.24
- Paikkakunta: Tampere
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
- Viestit: 3742
- Liittynyt: 9.6.2005 klo 11.15
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 7766
- Liittynyt: 25.2.2004 klo 12.38
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 50694
- Liittynyt: 30.12.2005 klo 21.24
- Paikkakunta: Tampere
Viesti Kirjoittaja amanita »
Sinä sen sanoit, en minä...Teppo Tulppu kirjoitti:... kurittomaan.amanita kirjoitti:Sun konees on rakastunut.......
Odotahan vaan, kohta toi kolmio on SYDÄN!
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
- Viestit: 3742
- Liittynyt: 9.6.2005 klo 11.15
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
iMac 24", 2GB muistilla, näytönohjain NVIDIA GeForce 7600 GT, MacOS 10.4.9 kaikki päivitykset ladattuna. Ja niitä kolmioita on ihan joka paikassa, valikkopalkissa, ikkunoista, työpöydällä, ...Juhani L kirjoitti:Mikä kone mahtaa olla kyseessä?
-
- Viestit: 7766
- Liittynyt: 25.2.2004 klo 12.38
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Olipa takuu voimassa tai ei, ota Appleen yhteyttä. Vetoa tuotevastuuseen, jos takuuaika on jo ohi.
-
- Viestit: 18040
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.12
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 3742
- Liittynyt: 9.6.2005 klo 11.15
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
Mitenkäs tuon takuun kanssa meneteltiinkään? 90 päivää on kulunut jo eli puhelintuki ei ole voimassa, mutta vuoden takuu on yhä voimassa. Apple ei mitenkään näyttävästi sivuillaan markkinoi, että minne pitää ottaa yhteyttä takuu asioissa jos ei ole AppleCarea eikä 90 päivän tukea.Juhani L kirjoitti:Et näytä olevan ainoa, jolla iMacin GeForce 7600 tökkii. Vika on mitä ilmeisimmin juuri näytönohjaimessa.
Olipa takuu voimassa tai ei, ota Appleen yhteyttä. Vetoa tuotevastuuseen, jos takuuaika on jo ohi.
-
- Viestit: 2505
- Liittynyt: 23.11.2004 klo 20.02
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 3742
- Liittynyt: 9.6.2005 klo 11.15
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
Soitin Apple Storeen (josta koneen ostin): joka tapauksessa minun pitää kiikuttaa kone huoltoon, joten en nähnyt järkeväksi maksaa 49e puhelintuesta (tuo 49e toki palautettaisiin jos ilmenisi että kyseessä on takuun eikä käyttäjän hölmöyden piikkiin menevä juttu).harri kirjoitti:Suomessa takuuasioissa otetaan yhteyttä ensimmäisenä tuotteen myyjään. Eli soita sinne, mistä Macisi ostit.
-
- Viestit: 13155
- Liittynyt: 30.12.2004 klo 15.09
- Paikkakunta: Oulu
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Sori väliintulo, mutta siis mikä maksaa 49e ? Kolmen kuukauden jälkeen soitettu puhelintukiko? En ole vielä joutunut moiseen tilanteeseen vuosien saatossa. Onko kyseessä kertamaksu vai mikä?Teppo Tulppu kirjoitti:Soitin Apple Storeen (josta koneen ostin): joka tapauksessa minun pitää kiikuttaa kone huoltoon, joten en nähnyt järkeväksi maksaa 49e puhelintuesta (tuo 49e toki palautettaisiin jos ilmenisi että kyseessä on takuun eikä käyttäjän hölmöyden piikkiin menevä juttu).harri kirjoitti:Suomessa takuuasioissa otetaan yhteyttä ensimmäisenä tuotteen myyjään. Eli soita sinne, mistä Macisi ostit.
-
- Viestit: 3742
- Liittynyt: 9.6.2005 klo 11.15
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
Sivulla http://www.apple.com/fi/contact/ kohdassa Tekniset tukivaihtoehdot sanotaan "Jos tuotteessa on voimassa 90 päivän ilmainen takuutuki tai sille on hankittu AppleCare Protection Plan -palvelusopimus, tuki on maksuton. Muutoin puhelintuesta veloitetaan 49 euroa tapaukselta."mikastus kirjoitti:Sori väliintulo, mutta siis mikä maksaa 49e ? Kolmen kuukauden jälkeen soitettu puhelintukiko? En ole vielä joutunut moiseen tilanteeseen vuosien saatossa. Onko kyseessä kertamaksu vai mikä?Teppo Tulppu kirjoitti:Soitin Apple Storeen (josta koneen ostin): joka tapauksessa minun pitää kiikuttaa kone huoltoon, joten en nähnyt järkeväksi maksaa 49e puhelintuesta (tuo 49e toki palautettaisiin jos ilmenisi että kyseessä on takuun eikä käyttäjän hölmöyden piikkiin menevä juttu).harri kirjoitti:Suomessa takuuasioissa otetaan yhteyttä ensimmäisenä tuotteen myyjään. Eli soita sinne, mistä Macisi ostit.
-
- Viestit: 13155
- Liittynyt: 30.12.2004 klo 15.09
- Paikkakunta: Oulu
Viesti Kirjoittaja mikastus »
No huh, huh! Melko kallista! Parempi roudata tosiaan masiina huoltoon itse, jos mahdollista, eikä kovin paljon kysellä.Teppo Tulppu kirjoitti:Sivulla http://www.apple.com/fi/contact/ kohdassa Tekniset tukivaihtoehdot sanotaan "Jos tuotteessa on voimassa 90 päivän ilmainen takuutuki tai sille on hankittu AppleCare Protection Plan -palvelusopimus, tuki on maksuton. Muutoin puhelintuesta veloitetaan 49 euroa tapaukselta."
-
- Viestit: 1209
- Liittynyt: 3.3.2004 klo 19.55
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 13155
- Liittynyt: 30.12.2004 klo 15.09
- Paikkakunta: Oulu
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Näin itsekin olin kuvitellut. Eihän pelkkä yhteydenotto ja mahdollisen/todennäköisen menetelytapaohjeen saaminen voi maksaa 49 EUR. Mainitaanko tuo summa puhelua otettaessa jossain vaiheessa? Se pitää kai suomessa mainita, jos se maksaa. Vai pitääkö?Mac Classic kirjoitti:Kyllä noissa takuuaikaan kuuluvissa selkeissä vioissa voi Applen tukeen tosiaan soitella huoletta; eivät ole ainakaan minua koskaan laskuttaneet. Lähinnä tuo rajoitus koskee tuommoisia ohjelmiin tms. liittyvää käytännön opastuspalvelua Mac-noviiseille ym..
-
- Viestit: 3742
- Liittynyt: 9.6.2005 klo 11.15
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
Kyllä nyt ainakin puhelimessa sanottiin, että jatkoselvittely puhelimessa tulisi maksamaan tuon 49e. Koska joka tapauksessa joudun kiikuttamaan masiinan huoltoon ja selittämään koko tarinan huollon sedälle, katsoin ettei maksa vaivaa selittää sitä puhelimessa vaikka koko touhu menisikin takuun piikkiin. On paljon helpompaa buutata kone ja sanoa "Katso, vaaleanpunainen kolmio!" kuin yrittää puhelimessa selittää vaaleanpunaisista kolmioista.mikastus kirjoitti:Näin itsekin olin kuvitellut. Eihän pelkkä yhteydenotto ja mahdollisen/todennäköisen menetelytapaohjeen saaminen voi maksaa 49 EUR. Mainitaanko tuo summa puhelua otettaessa jossain vaiheessa? Se pitää kai suomessa mainita, jos se maksaa. Vai pitääkö?
Jos minulla olisi AppleCare, tulisiko silloin omenasetä kotiin korjaamaan tuon masiinan - Applen sivuilla sanotaan, että näin tehdään pöytäkoneille mutta kyseistä palvelua ei ole saatavissa kaikilla alueilla. Toimiiko tuo Helsingissä?
-
- Viestit: 2505
- Liittynyt: 23.11.2004 klo 20.02
- Paikkakunta: Oulu
Viesti Kirjoittaja tkt »
Applen takuu on 1 vuosi ja puhelintuen 90 päivän maksuttomuus ei oikeuta takuuajan lyhentämiseen tai maksujen perintään.
Kyseessä on siis kaksi eri asiaa:
1. Tuotteilla on 1 vuoden takuu.
2. Tuotteisiin liittyy 90 päivän ilmainen puhelintuki.
Jälkimmäinen koskee käyttö- ja käyttöönotto-ongelmia. Ei sitä, että kysytään miten kone saadaan takuuhuoltoon. Lisäksi kannattaa muistaa, että AppleStore on Suomessa palveluita tarjoava liike. Se noudattaa Suomen lakia, eikä pysty vetkuttelemaan siitä irti, vaikka sijaitseekin jossakin patagoniassa (kielestä päätellen).
--Ari
-
- Viestit: 2958
- Liittynyt: 29.3.2004 klo 7.11
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja harri »
Oikea sivu, mutta väärä numero.Teppo Tulppu kirjoitti:Sivulla http://www.apple.com/fi/contact/ kohdassa Tekniset tukivaihtoehdot sanotaan "Jos tuotteessa on voimassa 90 päivän ilmainen takuutuki tai sille on hankittu AppleCare Protection Plan -palvelusopimus, tuki on maksuton. Muutoin puhelintuesta veloitetaan 49 euroa tapaukselta."
Ei siis Applen tekniseen tukeen, vaan AppleStoren numeroon. Joko tuohon 0800 92272 (ilmainen), avoinna ma-pe 10 - 19 tai sitten tuohon myyntitukeen 010 804811 (maksullinen), avoinna ma-pe 10 - 19.
-Harri
-
- Viestit: 3742
- Liittynyt: 9.6.2005 klo 11.15
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
-
- Viestit: 7766
- Liittynyt: 25.2.2004 klo 12.38
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Huhuu modet, voisi tosiaan laittaa Ongelmia ompun kanssa -osaan lukitun stickyn, jossa on kerrottu, mihin ottaa yhtettä Applella, kun tulee takuuaikana tai sen jälkeen ongelmia. Onhan ne numerot Applen sivuilla, mutta ei niitä niin vaan aina löydä.Teppo Tulppu kirjoitti:Joku ystävällinen sielu voisi tehdä tästä aiheesta FAQ:n. Pikaisella etsimisellä en sellaista löytänyt (vika voi tietty olla näppäimistöni välittömässä läheisyydessä) ja saattaapa olla että joskus joku muukin joutuu toteamaan etteivät ihan kaikki omenat ole madottomia.
-
- Viestit: 3004
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 10.33
-
- Viestit: 9917
- Liittynyt: 18.9.2006 klo 11.02
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Ootko nyt kattonu, ettei niitä kolmioita piileskelis myös komeroissa ja peiton alla, alkaa nimittäin kuulostamaan siltä että kolmikanttiset on valtaamassa sun huushollin.Teppo Tulppu kirjoitti:Ja niitä kolmioita on ihan joka paikassa, valikkopalkissa, ikkunoista, työpöydällä, ...
... anteeks häiriköinti
-
- Viestit: 3004
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 10.33
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Applen tuotteissa on 1 vuoden takuu ja 90 päivän ilmainen puhelintuki.
Yhteys puhelimitse:
AppleStore 0800 92272 (ilmainen), avoinna ma-pe 10 - 19 [ palvelu vaihtelevasti englanniksi / suomeksi ]
Tekninen puhelintuki 0800 96162, avoinna ma - pe klo 9.00 - 20.45 [ palvelu suomeksi ]
Jos tuotteessa on voimassa 90 päivän ilmainen takuutuki tai sille on hankittu AppleCare Protection Plan -palvelusopimus, tuki on maksuton. Muutoin puhelintuesta veloitetaan 49 euroa tapaukselta.
Vaikka Apple näin ilmoittaa, voi luonnollisesti takuuaikana kääntyä 3 kuukauden jälkeenkin Applen teknisen tuen pariin, kunhan tietää, että kyse ei ole käyttöongelmasta. Jos puhelimessa oleva henkilö vaikuttaa nihkeältä, kannattaa heitä aina muistuttaa että Suomen lain mukaan valmistaja on velvollinen korvaamaan tuotteen takuuaikana, ilman että asiakkaalle muodostuu siitä ylimääräisiä kuluja. Lisäksi kuluttajasuojan antama tuotteen virhevastuu jatkaa siitä mihin valmistaja takuunsa päättää.
Ja kuten yleensäkin:
Luottokorttinumeroa ei kannata antaa, ennenkuin todella tilaa jotakin.
tämä on nytten sitten suolla http://apua.hopeinenomena.net issä, jota muutenkin vähän fiksaan samalla
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit