Volkkari itse antaa tuolle koeajon 77 kWh:n akulla varustetulle autolle jopa 520 km rangen: Aamulla urheilemaan, sitten toimistolle ja töiden jälkeen täydellä varustuksella viikonloppureissuun – onnistuu helposti ID.4:lla. Toimintamatka 77 kWh:n akulla (nettokapasiteetti) on WLTP-standardin * mukaan mitattuna 520 km.Jos toimintamatkaksi mainitaan lähemmäs 500 kilometriä, pääsee esimerkiksi Helsingistä samalla latauksella helposti vaikkapa Tampereelle tai Turkuun ja takaisin saman työpäivän aikana.
https://www.volkswagen.fi/fi/mallit/id4.html
* Ajoneuvon kulutus ja toimintamatka on määritelty maailmanlaajuisesti yhtenäistetyn testimenetelmän (WLTP) mukaisesti. Ilmoitettu WLTP-kulutus ja -toimintamatka saattavat vaihdella olennaisestikin riippuen mm. kuljettajan ajotavasta, akkukapasiteetista, lataamisen säännöllisyydestä, sähkövarusteiden käytöstä, mahdollisen lisälämmittimen käytöstä, ulkolämpötilasta, sääolosuhteista, matkustajien ja kuorman määrästä, valitusta ajoprofiilista tai tieprofiilista. Ajoneuvon latausteho ja -aika voivat vaihdella olennaisestikin ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, lämpötilasta, auton käytöstä, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä.
No, Volkkarin taannoisen, koko organisaation kattaneen päästöhuijauskusetuksen tultua julki en ihmettelisi, vaikka se "arkielämän todellinen range" olisi siellä 350 km:n hujakoilla.