No tuon edellisen Nebula suosituksen jälkeen muutin uuteen asuntoon johon tulee Soneran kuitu. Olen nyt asunut tässä vuoden verran yhteytenä Soneran 100/10 kuitu jossa ei ole ollut yhtään teknistä ongelmaa.
Soneralta on muutamankin kerran soittanut myyjä kaupatakseen ties mitä lisäpalveluita. Yleensä he aloittavat sillä että olisivat mukamas tiedustelemassa mielipiteitä ja kokemuksia nykyisestä palvelusta, käytännössä aina sitten kääntävät myynnin puolelle. Kolme niistä on luvannut selvittää jotakin ja soittaa takaisin, yksikään ei ole tehnyt niin.
Olen edelleen sitä mieltä että Sonera on aivan liian hierarkinen dinosaurus jonka oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee. Siellä on vieläkin sama tilanne kuin silloin kun itse lähdin talosta, tuotepääliköt on siirretty niin kauas asiakasrajapinnasta etteivät ikinä tule tietämään mitä mieltä asiakkaat oikeasti ovat tuotteesta. On ihan tuurista kiinni mihin suuntaan asioita vievät. Kuvaavaa on, kun halusin asiakaspalvelun henkilön kysyvän jotakin tuotepäälliköltä, hän sanoi kysyvänsä esimieheltään voidaanko asiakaspalvelusta ottaa tuotepäälikköön yhteyttä (eikä ikinä soittanut takaisin vaikka lupasi ilmoittaa myös sen etteivät voi ottaa yhteyttä)... Ihme meininkiä.
Paras internet-operaattori (asiakas)palvelultaan Suomessa?
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
-
- Viestit: 2551
- Liittynyt: 5.4.2006 klo 21.38
Re: Paras internet-operaattori (asiakas)palvelultaan Suomess
Viesti Kirjoittaja kamina »
-
- Viestit: 3192
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 5.04
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Paras internet-operaattori (asiakas)palvelultaan Suomess
Viesti Kirjoittaja vesku »
no mää olin toissapäivänä paras ja tänään luutavasti bashin,kamina kirjoitti:No tuon edellisen Nebula suosituksen jälkeen muutin uuteen asuntoon johon tulee Soneran kuitu. Olen nyt asunut tässä vuoden verran yhteytenä Soneran 100/10 kuitu jossa ei ole ollut yhtään teknistä ongelmaa.
Soneralta on muutamankin kerran soittanut myyjä kaupatakseen ties mitä lisäpalveluita. Yleensä he aloittavat sillä että olisivat mukamas tiedustelemassa mielipiteitä ja kokemuksia nykyisestä palvelusta, käytännössä aina sitten kääntävät myynnin puolelle. Kolme niistä on luvannut selvittää jotakin ja soittaa takaisin, yksikään ei ole tehnyt niin.
Olen edelleen sitä mieltä että Sonera on aivan liian hierarkinen dinosaurus jonka oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee. Siellä on vieläkin sama tilanne kuin silloin kun itse lähdin talosta, tuotepääliköt on siirretty niin kauas asiakasrajapinnasta etteivät ikinä tule tietämään mitä mieltä asiakkaat oikeasti ovat tuotteesta. On ihan tuurista kiinni mihin suuntaan asioita vievät. Kuvaavaa on, kun halusin asiakaspalvelun henkilön kysyvän jotakin tuotepäälliköltä, hän sanoi kysyvänsä esimieheltään voidaanko asiakaspalvelusta ottaa tuotepäälikköön yhteyttä (eikä ikinä soittanut takaisin vaikka lupasi ilmoittaa myös sen etteivät voi ottaa yhteyttä)... Ihme meininkiä.
Luuletteko te, että me ollaan jotain v-un robotteja.
Vinkki:: niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Elementary, my dear Watson
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
- Viestit: 2551
- Liittynyt: 5.4.2006 klo 21.38
Re: Paras internet-operaattori (asiakas)palvelultaan Suomess
Viesti Kirjoittaja kamina »
En oikein ymmärtänyt mitä tarkoitat. Olin puhelimessa ihan ystävällinen, meni hyvässä hengessä ja minulle luvattiin soittaa takaisin - koskaan ei soitettu. Puheluhan toki koski siis tiedustelua siitä olinko tyytyväinen koti-tv palveluun, ja olin lukuunottamatta sitä että minun on pakko käyttää jotain Soneran toimittamaa reititintä joka on niin valtava ettei mahdu ristikytkentään. Ja siis tiedän kyllä hyvin ettei sitä oikeasti tarvisi käyttää jos joku vain vaivautuisi kertomaan asetukset jotka laittaisin omaan värkkiin.vesku kirjoitti:no mää olin toissapäivänä paras ja tänään luutavasti bashin,kamina kirjoitti:No tuon edellisen Nebula suosituksen jälkeen muutin uuteen asuntoon johon tulee Soneran kuitu. Olen nyt asunut tässä vuoden verran yhteytenä Soneran 100/10 kuitu jossa ei ole ollut yhtään teknistä ongelmaa.
Soneralta on muutamankin kerran soittanut myyjä kaupatakseen ties mitä lisäpalveluita. Yleensä he aloittavat sillä että olisivat mukamas tiedustelemassa mielipiteitä ja kokemuksia nykyisestä palvelusta, käytännössä aina sitten kääntävät myynnin puolelle. Kolme niistä on luvannut selvittää jotakin ja soittaa takaisin, yksikään ei ole tehnyt niin.
Olen edelleen sitä mieltä että Sonera on aivan liian hierarkinen dinosaurus jonka oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee. Siellä on vieläkin sama tilanne kuin silloin kun itse lähdin talosta, tuotepääliköt on siirretty niin kauas asiakasrajapinnasta etteivät ikinä tule tietämään mitä mieltä asiakkaat oikeasti ovat tuotteesta. On ihan tuurista kiinni mihin suuntaan asioita vievät. Kuvaavaa on, kun halusin asiakaspalvelun henkilön kysyvän jotakin tuotepäälliköltä, hän sanoi kysyvänsä esimieheltään voidaanko asiakaspalvelusta ottaa tuotepäälikköön yhteyttä (eikä ikinä soittanut takaisin vaikka lupasi ilmoittaa myös sen etteivät voi ottaa yhteyttä)... Ihme meininkiä.
Luuletteko te, että me ollaan jotain v-un robotteja.
Vinkki:: niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Elementary, my dear Watson
En myöskään ymmärrä viestisi alkua, kehuin aikaisemmin Nebulaa parhaaksi, ja olen vieläkin samaa mieltä, mielipiteeni ei ole muuttunut tämän ketjn aikana (olisinko jo kaksi aikaisempaakin viestiä tähän laittanut). Minä en myöskään luule että te olette jotain v-tun robotteja, olen itsekin ollut Soneran helpparissa muutaman vuoden töissä joskus vuosituhannen vaihteen tienoilla. Soneran ongelmat eivät yleisesti johdu helpparin henkilökunnasta vaan ylempää. Tuotepääliköt ovat täysin irtautuneet asiakasrajapinnasta, 10v sitten kävivät vielä kuukausittain palaverissa keskustelemassa siitä minkälaista palautetta asiakkaat antavat. Milloin näit viimeksi? Viimeisin asiakaspalvelija kuullosti järkyttyneeltä ajatuksesta että hän soittaisi tuotepäälikölle...
Kun alotin 90-luvun lopulla Soneran asiakaspalvelussa selvittelin asiakkaiden ongelmia. Joku tajus että neuvoin vaihtamaan asetuksia, ja minulle kerrottiin etten saa neuvoa asiakaspalvelusta asetuksia (vaikka osaisin), vaan pitää siirtää helppariin. Pian minutkin siirrettiin helppariin. Sitten joskus tuli ekoja adsl yhteyksiä, meni todella pitkään ennen kuin tuli mitään näkyvyyttä dslämeihin eikä silloinkaan puhettakaan siitä että ois voinut portteja resetoida. Käytännössä siirrettiin kaikki taas jonnekin eteenpäin ja asiakkaat odotteli. Jokaisella oli tarkkaan rajattu alue jota hoidettiin, eikä muiden tonteille saanut astua.
Nebulalla ei vielä pari vuotta sitten ollut edes jonotusjärjestelmiä, tai ainakaan ikinä en joutunut jonoon. Jopa silloin kun oli koko pääkaupunkiseutua koskeva verkkovika pääsi tukeen suoraan läpi. Ongelmatilanteet ratkaistiin suoraan puhelimessa koska henkilö pystyi hoitamaan mitä tahansa laskutusasioista liittymän profiilin muutoksiin tai dslämin porttien resetointeihin. Kun halusin tietää kuinka paljon uppi-kaistaa adsl'stä irtoaisi muutettiin 8/1 adsl profiili full-rateksi suoraan puhelimessa pyynnöstä, ja parin päivän testailun jälkeen kysyttiin mitä tykkään. Kaikki selvisi kerrasta koska hommia ei oltu hajautettu yhtä paljoa.
Olen pahoillani jos aikaisempi viestini loukkasi, mutta odottelen edelleen kolmea soittoa takaisin teidän asiakaspalvelustanne. Ehkä tuo sinun "niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan" toimii toisinkin päin, esim. jos lupailette soittaa takaisin ettekä soita niin ette tee ihmisiä iloiseksi.
Viimeksi muokannut kamina, 21.12.2010 klo 8.28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 3192
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 5.04
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Paras internet-operaattori (asiakas)palvelultaan Suomess
Viesti Kirjoittaja vesku »
no, ehkä tuon kymmenen vuoden aikana nyt jotain on muuttunut. Esim. tuotepäälliköitä ei talossa varsinaisesti edes ole Ja varmasti niin pienellä asiakaskunnalla, kuin Nebulalla on, asiakaspalvelu onnistuu noin. Soneralla on varmaan pakko käyttää vähän toisenlaisia prosesseja. Kehitettävää on varmasti, koko ajan.kamina kirjoitti:
En oikein ymmärtänyt mitä tarkoitat. Olin puhelimessa ihan ystävällinen, meni hyvässä hengessä ja minulle luvattiin soittaa takaisin - koskaan ei soitettu. Puheluhan toki koski siis tiedustelua siitä olinko tyytyväinen koti-tv palveluun, ja olin lukuunottamatta sitä että minun on pakko käyttää jotain Soneran toimittamaa reititintä joka on niin valtava ettei mahdu ristikytkentään. Ja siis tiedän kyllä hyvin ettei sitä oikeasti tarvisi käyttää jos joku vain vaivautuisi kertomaan asetukset jotka laittaisin omaan värkkiin.
En myöskään ymmärrä viestisi alkua, kehuin aikaisemmin Nebulaa parhaaksi, ja olen vieläkin samaa mieltä, mielipiteeni ei ole muuttunut tämän ketjn aikana (olisinko jo kaksi aikaisempaakin viestiä tähän laittanut). Minä en myöskään luule että te olette jotain v-tun robotteja, olen itsekin ollut Soneran helpparissa muutaman vuoden töissä joskus vuosituhannen vaihteen tienoilla. Soneran ongelmat eivät yleisesti johdu helpparin henkilökunnasta vaan ylempää. Tuotepääliköt ovat täysin irtautuneet asiakasrajapinnasta, 10v sitten kävivät vielä kuukausittain palaverissa keskustelemassa siitä minkälaista palautetta asiakkaat antavat. Milloin näit viimeksi? Viimeisin asiakaspalvelija kuullosti järkyttyneeltä ajatuksesta että hän soittaisi tuotepäälikölle...
Kun alotin 90-luvun lopulla Soneran asiakaspalvelussa selvittelin asiakkaiden ongelmia. Joku tajus että neuvoin vaihtamaan asetuksia, ja minulle kerrottiin etten saa neuvoa asiakaspalvelusta asetuksia (vaikka osaisin), vaan pitää siirtää helppariin. Pian minutkin siirrettiin helppariin. Sitten joskus tuli ekoja adsl yhteyksiä, meni todella pitkään ennen kuin tuli mitään näkyvyyttä dslämeihin eikä silloinkaan puhettakaan siitä että ois voinut portteja resetoida. Käytännössä siirrettiin kaikki taas jonnekin eteenpäin ja asiakkaat odotteli. Jokaisella oli tarkkaan rajattu alue jota hoidettiin, eikä muiden tonteille saanut astua.
Nebulalla ei vielä pari vuotta sitten ollut edes jonotusjärjestelmiä, tai ainakaan ikinä en joutunut jonoon. Jopa silloin kun oli koko pääkaupunkiseutua koskeva verkkovika pääsi tukeen suoraan läpi. Ongelmatilanteet ratkaistiin suoraan puhelimessa koska henkilö pystyi hoitamaan mitä tahansa laskutusasioista liittymän profiilin muutoksiin tai dslämin porttien resetointeihin. Kun halusin tietää kuinka paljon uppi-kaistaa adsl'stä irtoaisi muutettiin 8/1 adsl profiili full-rateksi suoraan puhelimessa pyynnöstä, ja parin päivän testailun jälkeen kysyttiin mitä tykkään. Kaikki selvisi kerrasta koska hommia ei oltu hajautettu yhtä paljoa.
Olen pahoillani jos aikaisempi viestini loukkasi, mutta odottelen edelleen kolmea soittoa takaisin teidän asiakaspalvelustanne. Ehkä tuo sinun "niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan" toimii toisinkin päin, esim. jos lupailette soittaa takaisin ettekä soita niin ette tee ihmisiä iloiseksi.
Ite olen kyllä tekemisissä näiden Kotitelkkarin "tuotepäälliköiden" kanssa koko ajan. Taidat tarkoittaa sitä hybridigatewayta? Se ei siis ole ihan pelkkä reititin, vaan siinä on iptv:n vaatimia ominaisuuksia. Niitä ei ole markkinoilla kait kovin montaa. Varsinkin, jos sulla on vdsl2, taitaa tuo olla ainoa mahdollisuus. Se, että on käytettävä operaattorin toimittamia laitteita, perustuu tietysti siihen, että ne on toimiviksi testattu. Sisustuksellisesti voi vaatia kompromisseja.
Noi tyytyväisyystiedustelijat on outsourcattuja soittajia, heillä ei ole kovin paljon yhteyksiä varsinaiseen aspaan (vaikka sieltä sanovatkin soittavansa). Se on kyllä probleema joskus. Noita asioita kannattaa kysellä http://www.sonera.fi/24 jos ei viitsi soitella 0200-17000.
Viimeksi muokannut amanita, 26.12.2010 klo 19.49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainausta lyhennetty.
Syy: Lainausta lyhennetty.
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
- Viestit: 2551
- Liittynyt: 5.4.2006 klo 21.38
Re: Paras internet-operaattori (asiakas)palvelultaan Suomess
Viesti Kirjoittaja kamina »
No se selittää miksi nuo kolme eivät ikinä soittaneet takaisin luvattuaan tiedustella tuotepäälliköltä...vesku kirjoitti:
no, ehkä tuon kymmenen vuoden aikana nyt jotain on muuttunut. Esim. tuotepäälliköitä ei talossa varsinaisesti edes ole
No ketjun aihe on se, kenellä on paras asiakaspalvelu. Varmasti itsekin olet sitä mieltä että asiakkaan kannalta on parempi hoitaa asia yhdellä puhelulla jonottamatta kuin hyppiä paikasta toiseen, ja yleensä jonottaa vielä siinä välissä? En toki kuvittele ettei tilanteeseen olisi syitä, mutta asiakkaan näkökannasta ne ovat samantekeviä.Ja varmasti niin pienellä asiakaskunnalla, kuin Nebulalla on, asiakaspalvelu onnistuu noin. Soneralla on varmaan pakko käyttää vähän toisenlaisia prosesseja. Kehitettävää on varmasti, koko ajan.
Siis se on pelkkä reititin johon on tehty sääntöjä ip-tv'n toiminnallisuuden varmistamiseksi, ja älyä että tunnistaa mitä siinä on kiinni.Ite olen kyllä tekemisissä näiden Kotitelkkarin "tuotepäälliköiden" kanssa koko ajan. Taidat tarkoittaa sitä hybridigatewayta? Se ei siis ole ihan pelkkä reititin, vaan siinä on iptv:n vaatimia ominaisuuksia.
Ei varmaan ainakaan noin hienoja. Sehän hoitaa täysin automaattisesti sen minkä 90% asiakkaista varmaan haluaa. Periaatteessa täydellinen vehje tuen kannalta. Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa että tuo on ainoa mahdollisuus. Itsellä on muuten kuitu 100/10.Niitä ei ole markkinoilla kait kovin montaa. Varsinkin, jos sulla on vdsl2, taitaa tuo olla ainoa mahdollisuus.
Se on hienoa (oikeasti), ja varmasti vähentää merkittävästi teidän tukenne työtä. Tuo on kuitenkin minun korviini vähän sama kuin että te toimittaisitte jonkun telewellin perus-adsl modeemin yhteyden kanssa ja sanoisitte ettei sitä voi käyttää muulla perustelematta virallisesti asiaa sen enempää. En minä ole missään vaiheessa pyytänyt apua minkään konffaamiseen tai ongelmiin, vaan kertomaan speksit mitä voisin konffata omaan reitittimeeni. Kyseessä on asiakkaan aliarviointi kun jokainen väittää että tuossa purkissa on taikapölyä eikä sitä voi muulla korvata.Se, että on käytettävä operaattorin toimittamia laitteita, perustuu tietysti siihen, että ne on toimiviksi testattu.
No mä sain sen juuri ja juuri tungettua siihen kytkentäkaappiin, tosin ovi jo taipuu. Sisustusta isompi ongelma on:Sisustuksellisesti voi vaatia kompromisseja.
- Kotiverkko tippui kerralla gigasesta 100mbitin nopeuksiseksi. Nyt lataukset verkkolevyltä tapahtuvat 7x hitaammin kuin vanhalla reitittimellä jossa on gigaset portit
- En voi käyttää L2 hallittavia kytkimiä ja vlaneja kodissani kuten itse haluan
- Tuntemattomalla määrällä Telian ja Soneran henkilökuntaa on pääsy kotiverkkooni salasanoilla jotka ovat todenäköisesti samat kaikilla muillakin koti-tv asiakkailla
En ole ikinä pyytänyt muuta kuin seuraavaa:Noi tyytyväisyystiedustelijat on outsourcattuja soittajia, heillä ei ole kovin paljon yhteyksiä varsinaiseen aspaan (vaikka sieltä sanovatkin soittavansa). Se on kyllä probleema joskus. Noita asioita kannattaa kysellä http://www.sonera.fi/24 jos ei viitsi soitella 0200-17000.
- Joku kysyisi tuotepäälliköltä (tai miksi sitten nykyisin kutsutte) onko syy siihen että asiakaspalvelu virallisesti kertoo tuon olevan ainut vaihtoehto se, että haluatte varmistaa asiakastyytyväisyyden ja vähentää helpparin töitä?
- Jos on, niin voisitteko harkita että takavalotakuulla kertoisitte speksin (siis samalla tarkkuudella kuin että kerrotte adsl yhteyksien speksit) jolla verkkoja tuntevat henkilöt voivat yrittää konffata omat laitteensa väliin.
- Jos vastaus jälkimmäiseen on kieltävä niin voisitteko kertoa että asiasta on keskusteltu niin että sammutan toivonkipinän joka vielä kytee
Vaikka koti-tv palveluna on ihan kiva, niin tätä rataa nuo laitteet menevät komeroon lopuksi sopimuskaudeksi. Ikävintä on se, että tuntuu että jokainen asiakaspalvelussa tyrmää ajatuksen siitä että asiakas käyttäisi omia laitteitansa, kun taas palvelusta vastaava ei varmaan ole edes tajunnut että jotkut käyttäjät saisivat paremman kokemuksen tuotteesta niin että toteuttaisivat sen omilla verkkolaitteillaan.
-
- Viestit: 3192
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 5.04
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Paras internet-operaattori (asiakas)palvelultaan Suomess
Viesti Kirjoittaja vesku »
mahdollisestikamina kirjoitti:No se selittää miksi nuo kolme eivät ikinä soittaneet takaisin luvattuaan tiedustella tuotepäälliköltä...vesku kirjoitti:
no, ehkä tuon kymmenen vuoden aikana nyt jotain on muuttunut. Esim. tuotepäälliköitä ei talossa varsinaisesti edes ole
varmaan olisi. Silti vikapalvelun ja aspan erottaminen on kyllä perusteltua Soneran puhelintrafiikilla. Vikapalvelussahan toimii rajausautomaatti-->ei jonotusta.kamina kirjoitti:No ketjun aihe on se, kenellä on paras asiakaspalvelu. Varmasti itsekin olet sitä mieltä että asiakkaan kannalta on parempi hoitaa asia yhdellä puhelulla jonottamatta kuin hyppiä paikasta toiseen, ja yleensä jonottaa vielä siinä välissä? En toki kuvittele ettei tilanteeseen olisi syitä, mutta asiakkaan näkökannasta ne ovat samantekeviä.Ja varmasti niin pienellä asiakaskunnalla, kuin Nebulalla on, asiakaspalvelu onnistuu noin. Soneralla on varmaan pakko käyttää vähän toisenlaisia prosesseja. Kehitettävää on varmasti, koko ajan.
ilmeisesti, en tunne sielunelämäänsä.kamina kirjoitti:Siis se on pelkkä reititin johon on tehty sääntöjä ip-tv'n toiminnallisuuden varmistamiseksi, ja älyä että tunnistaa mitä siinä on kiinni.Ite olen kyllä tekemisissä näiden Kotitelkkarin "tuotepäälliköiden" kanssa koko ajan. Taidat tarkoittaa sitä hybridigatewayta? Se ei siis ole ihan pelkkä reititin, vaan siinä on iptv:n vaatimia ominaisuuksia.
veikkaanpa, että 99,9%. Kuten sanoin, jokunen löytynee. OK, eli talossanne on ethernet-kaapelointi.kamina kirjoitti:Ei varmaan ainakaan noin hienoja. Sehän hoitaa täysin automaattisesti sen minkä 90% asiakkaista varmaan haluaa. Periaatteessa täydellinen vehje tuen kannalta. Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa että tuo on ainoa mahdollisuus. Itsellä on muuten kuitu 100/10.Niitä ei ole markkinoilla kait kovin montaa. Varsinkin, jos sulla on vdsl2, taitaa tuo olla ainoa mahdollisuus.
en kai minä sitä väittänytkään. Näihin liittyy varmasti myös muita kytkentöjä. Alkuunhan (varmaan silloin sinun aikanasi) perus-adsl:t toimitettiin pitkälti noin. Jotkut operaattorit taitaa tehdä noin edelleen? Nykyäänhän "hyväksyttyjen" luettelo on pidentynyt. Loput suositukset sitten vissiin afterdawnista tai Suomi24:stäkamina kirjoitti:Se on hienoa (oikeasti), ja varmasti vähentää merkittävästi teidän tukenne työtä. Tuo on kuitenkin minun korviini vähän sama kuin että te toimittaisitte jonkun telewellin perus-adsl modeemin yhteyden kanssa ja sanoisitte ettei sitä voi käyttää muulla perustelematta virallisesti asiaa sen enempää. En minä ole missään vaiheessa pyytänyt apua minkään konffaamiseen tai ongelmiin, vaan kertomaan speksit mitä voisin konffata omaan reitittimeeni. Kyseessä on asiakkaan aliarviointi kun jokainen väittää että tuossa purkissa on taikapölyä eikä sitä voi muulla korvata.Se, että on käytettävä operaattorin toimittamia laitteita, perustuu tietysti siihen, että ne on toimiviksi testattu.
oletko kokeillut, toimiiko tuo KotiTV -reititin omasi perässä? Kuten sanottua, en tunne teknisiä yksityiskohtia.kamina kirjoitti:No mä sain sen juuri ja juuri tungettua siihen kytkentäkaappiin, tosin ovi jo taipuu. Sisustusta isompi ongelma on:Sisustuksellisesti voi vaatia kompromisseja.
- Kotiverkko tippui kerralla gigasesta 100mbitin nopeuksiseksi. Nyt lataukset verkkolevyltä tapahtuvat 7x hitaammin kuin vanhalla reitittimellä jossa on gigaset portit
- En voi käyttää L2 hallittavia kytkimiä ja vlaneja kodissani kuten itse haluan
- Tuntemattomalla määrällä Telian ja Soneran henkilökuntaa on pääsy kotiverkkooni salasanoilla jotka ovat todenäköisesti samat kaikilla muillakin koti-tv asiakkailla
MUOKS: ei kai siihen sun verkkoosi kellään pääsyä sentään ole? Salasanat on operaattoriin päin "näkymättömiä" kyllä.
No tuossa on aika paljon kysyttävää kyllä.kamina kirjoitti:En ole ikinä pyytänyt muuta kuin seuraavaa:Noi tyytyväisyystiedustelijat on outsourcattuja soittajia, heillä ei ole kovin paljon yhteyksiä varsinaiseen aspaan (vaikka sieltä sanovatkin soittavansa). Se on kyllä probleema joskus. Noita asioita kannattaa kysellä http://www.sonera.fi/24 jos ei viitsi soitella 0200-17000.
- Joku kysyisi tuotepäälliköltä (tai miksi sitten nykyisin kutsutte) onko syy siihen että asiakaspalvelu virallisesti kertoo tuon olevan ainut vaihtoehto se, että haluatte varmistaa asiakastyytyväisyyden ja vähentää helpparin töitä?
- Jos on, niin voisitteko harkita että takavalotakuulla kertoisitte speksin (siis samalla tarkkuudella kuin että kerrotte adsl yhteyksien speksit) jolla verkkoja tuntevat henkilöt voivat yrittää konffata omat laitteensa väliin.
- Jos vastaus jälkimmäiseen on kieltävä niin voisitteko kertoa että asiasta on keskusteltu niin että sammutan toivonkipinän joka vielä kytee
Vaikka koti-tv palveluna on ihan kiva, niin tätä rataa nuo laitteet menevät komeroon lopuksi sopimuskaudeksi. Ikävintä on se, että tuntuu että jokainen asiakaspalvelussa tyrmää ajatuksen siitä että asiakas käyttäisi omia laitteitansa, kun taas palvelusta vastaava ei varmaan ole edes tajunnut että jotkut käyttäjät saisivat paremman kokemuksen tuotteesta niin että toteuttaisivat sen omilla verkkolaitteillaan.
-eikö tuo ole aika looginen syy?
-voin kysyä tuota, mutta menee ens vuoden puolelle. Loma, nääs "Takavalotakuut" on vähän kinkkisiä, ne kun tuppaa savun hälvettyä unohtumaan
-ite en ole kuullut, että olis keskusteltu, mutta koko asiahan on varsin uusi.
Sääli, jos menevät komeroon. Systeemiin on tulossa kevätpuolella kaikenlaista kivaa, esim. verkkotallennus.
Asun itse kaapelitalossa, joten tänne tuota ei saa. Kuituhuoneistossa kokeilisin kyllä itsekin mieluusti kaikenlaista. Esim. se gigainen kytkin eteisen datakaappiin, KotiTV-hässäkkä ja kotiverkko olis kokonaan erillään (siis niinku tuossa edellä jo funtsin)? Se, että aspassa asia "tyrmätään" johtuu edelleen tuosta yllä mainitusta toimintamallista. Harvapa siellä sooloilemaan rupeaa (niin kuin minä).
Mielipiteet ja muu rekvisiitta tässä ovat siis pääosin omiani, eivät ns. virallinen ohje. Suosittelen kyllä tuota http://www.sonera.fi/24 -osoitetta!
palataas ketjun varsinaiseen aiheeseen. Modet voi irrottaa nämä veks.
Viimeksi muokannut vesku, 22.12.2010 klo 16.19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
- Viestit: 2551
- Liittynyt: 5.4.2006 klo 21.38
Re: Paras internet-operaattori (asiakas)palvelultaan Suomess
Viesti Kirjoittaja kamina »
Muistaakseni ihan aluksi Soneralla oli ainoastaan käytössä kuluttajille ADSL't Helsingissä jonkun Elisan kauhean härpäkkeen kautta jossa valittiin verkko valikon kautta. Silloin asiakkaille toimitettiin modeemit, mutta kerrottiin myös mikä RFC ja VPI/VCI arvot ovat käytössä jotta halutessaan asiakas pystyi käyttämään omia laitteitaan. Sen jälkeen Sonera sai oman verkkonsa eikä asiakkaille enään toimitettu laitteita moneen vuoteen. Silloin käytännössä kerrottiin jälleen mikä RFC ja mitkä VPI/VCi asetukset, ja sehän riitti. Kaikilla modeemin valmistajilla oli oma tukipalvelu josta neuvoivat laitteen käyttöönottoa ja ongelmatilanteita (joskin Helpparistakin sitä tehtiin tuetuille malleille). Ei se oikeastaan ikinä ongelmia aiheuttanut, mutta toki se oli paljon yksinkertaisempi konsepti kuin tuo koti-tv.vesku kirjoitti:
en kai minä sitä väittänytkään. Näihin liittyy varmasti myös muita kytkentöjä. Alkuunhan (varmaan silloin sinun aikanasi) perus-adsl:t toimitettiin pitkälti noin. Jotkut operaattorit taitaa tehdä noin edelleen? Nykyäänhän "hyväksyttyjen" luettelo on pidentynyt. Loput suositukset sitten vissiin afterdawnista tai Suomi24:stä
No siinä taas tulee niitä ongelmia että minulla on kolme laitetta saman pistokkeen takana joihin tarvitsen verkon (TV, HTPC ja koti-tv boksi). Jos haluan kaikki verkkoon pitää kytkentäkaapista käytännössä jo tulla se verkko. Omalla laitteellani voin määritellä niin että kotona on kaksi erillistä verkkoa (virtual lania eli vlania), yksi koti-tv palvelulle ja toinen koneille, se ei kuitenkaan onnistu järkevästi niin että tuo Soneran purkki on mukana kuviossa.oletko kokeillut, toimiiko tuo KotiTV -reititin omasi perässä? Kuten sanottua, en tunne teknisiä yksityiskohtia.
Laitteessa on määriteltynä kolme verkkoa. Kotiverkko, management verkko (soneran privaattiosoitteita) ja ip-tv'lle oma verkkonsa. Pitkälti niinkuin tekisin omalla laitteellani, mutta ei aivan. Siinä on "superadmin" tunnarit sekä telialle että soneralle, ja paljon palomuurisääntöjä (avauksia) sekä soneran management privaattiverkoista että telian ip-avaruudesta. Eli sekä Soneralla että telialla on pääsy purkkiin superadmineina, ja kun ne ovat purkissa ne ovat myös kotiverkossani. Minulla ei ole mitään tapaa tietää kenellä kaikilla nuo tunnukset ovat, mutta en millään jaksa uskoa että salasana on eri joka purkille koska se olisi logistinen painajainen teidän päässänne.MUOKS: ei kai siihen sun verkkoosi kellään pääsyä sentään ole? Salasanat on operaattoriin päin "näkymättömiä" kyllä.
Eli minulle tuntemattomilla ihmisillä on pääsy kotiverkkooni, enkä usko että asiaa on edes helppo auditoida jälkikäteen (koska laite tuskin logittaa teillepäin). Olen turvallisuusalalla ja tuo sotii kaikkia best practiseja vastaan.
On, mutta ei looginen syy olla kertomatta kysyville asiakkaille speksejä.No tuossa on aika paljon kysyttävää kyllä.
-eikö tuo ole aika looginen syy?
Todenäköisesti useimmat eivät ymmärtäisi spekseistä sanaakaan, tai ainakaan rittävästi että lähtisivät kokeilemaan. En usko että tuottaisi ongelmia.-voin kysyä tuota, mutta menee ens vuoden puolelle. Loma, nääs "Takavalotakuut" on vähän kinkkisiä, ne kun tuppaa savun hälvettyä unohtumaan
-ite en ole kuullut, että olis keskusteltu, mutta koko asiahan on varsin uusi.
[/quote]Sääli, jos menevät komeroon. Systeemiin on tulossa kevätpuolella kaikenlaista kivaa, esim. verkkotallennus.
Asun itse kaapelitalossa, joten tänne tuota ei saa. Kuituhuoneistossa kokeilisin kyllä itsekin mieluusti kaikenlaista. Esim. se gigainen kytkin eteisen datakaappiin, KotiTV-hässäkkä ja kotiverkko olis kokonaan erillään (siis niinku tuossa edellä jo funtsin)? Se, että aspassa asia "tyrmätään" johtuu edelleen tuosta yllä mainitusta toimintamallista. Harvapa siellä sooloilemaan rupeaa (niin kuin minä).
Mielipiteet ja muu rekvisiitta tässä ovat siis pääosin omiani, eivät ns. virallinen ohje. Suosittelen kyllä tuota http://www.sonera.fi/24 -osoitetta!
palataas ketjun varsinaiseen aiheeseen. Modet voi irrottaa nämä veks.
Säälihän se olisi. Mun verkkolaitteet sallisivat kotitv'n eristyksen muusta verkosta ilman lisälaitteita. Eniten kritisoin sitä että olen monesti kysynyt (ja nähnyt muidenkin kysyvän), mutta se on tyrmätty aina saman tien. Haluaisin edes uskoa että joku olisi viestittänyt eteenpäin tuotevastaavalle että on ihmisiä jotka ovat pyytäneet moista tietoa, mutten usko että näin on vielä tehty. Hyväksyisin kyllä heti jos hän kieltäisi (ja rupeaisin korkkaamaan sitten tuota purkkia.
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit