Mini kasvoi Mediumiksi

Pienen ihmeen ystävät

Mini kasvoi Mediumiksi

ViestiKirjoittaja venit » 21.6.2010 klo 15.52

Uusi mini tuntuu kasvaneen pinta-alaa paljonkin. Eli Mini on muuttunut Mediumiksi, vai onko? siksiköhän hintakin pompsahti ylös?

Tällainen askare.
Mini+23"+eyeTV+iPod Auto+kattot Vetok Ruohonl 2 risa mökillä Silppuri Fiskars sakset+pensasl (vm 05 mutta on 06) Harjoja Lapio Rautakanki ja 3 käsisahaa 1 lihasaha 2 Sukset ja liian lyhyet sauvat 2 pakkia Pumppu -72 pesuri ei katk 2 Moottoris Pyörä
venit

Re: Mini kasvoi Mediumiksi

ViestiKirjoittaja mikastus » 21.6.2010 klo 16.02

Huomasithan epävirallisen laskelmani aiemmassa ketjussa? Pinta-alan olinkin unohtanut [:D]

edit. kävinpä sitten kipinkapin lisäämässä pinta-alatiedonkin linkin kuvaan.
Viimeksi muokannut mikastus päivämäärä 21.6.2010 klo 16.33, muokattu yhteensä 1 kerran
olen ollut toisinaan väärässä kun olen ollut liian suora
mikastus
Moderaattori

ViestiKirjoittaja MacFinn » 21.6.2010 klo 16.02

Mulle on tullut mieleen, onko Applella jotain suunnitelmia tuonne hintahaitarin alapäähän, kun uusi mini pomppas siitä hintaluokasta ulos.
MacBook Pro 17", Mac mini, iPhone 3G ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
MacFinn

ViestiKirjoittaja KinZZa » 21.6.2010 klo 16.18

MacFinn kirjoitti:Mulle on tullut mieleen, onko Applella jotain suunnitelmia tuonne hintahaitarin alapäähän, kun uusi mini pomppas siitä hintaluokasta ulos.

Ehkä tuosta Apple TV:stä värkätään jotain?
MacBook Pro 13" 2,4GHz 4Gt Mid 2010 :: 10.6.4
iMac 20" 2.16GHz 2Gt Late 2006 :: 10.6.4
iBook G4/800 12" 640MB :: 10.4.11 - Telakalla
iPhone 3G :: 4.0
KinZZa

ViestiKirjoittaja Macco » 21.6.2010 klo 16.22

Pistävät mallistoaan uusiksi. Tulee uusi Mac Min, tästä nykyisestä ministä tulee Mac Med, ja sitten tulee vihdoin ja viimein se pikkutorni nimellä Mac Max.
iMac 2,93 GHz | 4 Gt | 640 Gt | ATI Radeon 4850
iPad 16 Gt WiFi
If everything seems under control, you're not going fast enough - Mario Andretti
Macco
Moderaattori

ViestiKirjoittaja kermit » 21.6.2010 klo 18.39

Kuva
Mikrotietokoneet ovat tuon tapaisia. Keksittiin jo viime vuosituhannella. Apple on päässyt vasta miniin asti ja nyt sekin hiukan suurenemaan päin. [:D]
kermit

ViestiKirjoittaja venit » 22.6.2010 klo 8.38

Mini on haudattu kaikessa hiljaisuudessaan. Ehkäpä Apple keksii Minin tilalle Mikron? Mene ja tiedä.
Mini+23"+eyeTV+iPod Auto+kattot Vetok Ruohonl 2 risa mökillä Silppuri Fiskars sakset+pensasl (vm 05 mutta on 06) Harjoja Lapio Rautakanki ja 3 käsisahaa 1 lihasaha 2 Sukset ja liian lyhyet sauvat 2 pakkia Pumppu -72 pesuri ei katk 2 Moottoris Pyörä
venit

ViestiKirjoittaja Peitsamo » 22.6.2010 klo 12.50

MacFinn kirjoitti:Mulle on tullut mieleen, onko Applella jotain suunnitelmia tuonne hintahaitarin alapäähän, kun uusi mini pomppas siitä hintaluokasta ulos.

Höpönlöpö. Uusin tabletti on nyt se mini myös hinnan puolesta. Tietenkin kuvittelevat, että minin alempi hinta söisi tämän toisen laitteen myyntiä?
Peitsamo

ViestiKirjoittaja Nemesis » 22.6.2010 klo 13.55

Peitsamo kirjoitti:

Höpönlöpö. Uusin tabletti on nyt se mini myös hinnan puolesta. Tietenkin kuvittelevat, että minin alempi hinta söisi tämän toisen laitteen myyntiä?

iPad ja Mac mini on kaksi täysin eri laitetta, täysin eri käyttötarkoituksilla ja form-factorilla. Ne eivät millään tavalla kilpaile keskenään.

Itse luulen, että huhut ovat totta, ja tulemme saamaan satasen maksavan iOS-laitteen, jonka avulla voi streamata tavaraa TV_ruutuun. Tuolloin AppleTV on korvattu kahdella laitteella. Juu, tuo uusi iOS-laite ei ole Mac, mutta kun Mac mini on selvästi siirtymässä AppleTV:n reviirille, on se luonteva osa tätä jatkumoa.
we're trapped in the belly of this horrible machine
and the machine is bleeding to death
Nemesis

ViestiKirjoittaja Road Apple » 22.6.2010 klo 14.25

Mikastuksen laskelmien mukaan vanha ja uusi Mini ovat tarkalleen saman tilavuuksisia (ottaen huomioon uuden Minin alle jäävä tyhjä tila) - eli Apple on pitänyt tarkasti huolta että Mini on edelleen se vanha tuttu Mini. [:)]
Road Apple

ViestiKirjoittaja Le Corbusier » 25.7.2010 klo 22.34

Macco kirjoitti:... sitten tulee vihdoin ja viimein se pikkutorni nimellä Mac Max.

Hinta on jo Mad Max.. :x
Le Corbusier

ViestiKirjoittaja Road Apple » 27.7.2010 klo 11.30

Nemesis kirjoitti:
Peitsamo kirjoitti:

iPad ja Mac mini on kaksi täysin eri laitetta, täysin eri käyttötarkoituksilla ja form-factorilla. Ne eivät millään tavalla kilpaile keskenään.

Itse luulen, että huhut ovat totta, ja tulemme saamaan satasen maksavan iOS-laitteen, jonka avulla voi streamata tavaraa TV_ruutuun. Tuolloin AppleTV on korvattu kahdella laitteella. Juu, tuo uusi iOS-laite ei ole Mac, mutta kun Mac mini on selvästi siirtymässä AppleTV:n reviirille, on se luonteva osa tätä jatkumoa.

Tuntuu että Applen ostajilla (nuoret tyypit) vain polttelee joku 500€ tilillä ja jotain Apple-kamaa pitäisi ostaa .. ainahan hompussakin kysellään "ostanko iPadin vai Minin, vai kenties iPod Touchin tai iPhonen???, eli ihan sama mitä se Applen tuote on, kunhan se on jotain uutta ja muodikasta, niin tavallaan kaikki Applen 500€ tuotteet kilpailevat keskenään (tosin Suomessa muutaman pykälän kalliimmassa luokassa) [:D]
Road Apple

ViestiKirjoittaja usagi » 27.7.2010 klo 12.51

No on toi kyllä oikeasti turhan hinnakas euroopassa. Jenkkihinta tänne niin tilanne on ihan erilainen. Tosin eipä sama yhteneväisyys hintojen suhteen päde muidenkaan tuotteissa harmi kyllä [:D]. Ilmeisesti kauppa käy niin hyvin että voidaan hinnoitella näin. Kun musiikkisoittimet, tietokoneet, älypuhelimet ja pädit myy kuin häkä niin mikäs siinä.. Miniä selvästi halvemmalla saa kattavasti varustettuja pc läppäreitäkin. Omasta mielestä olisi fiksua pitää minin hinta erikoisen halvalla, ei-mac-käyttäjät saattaisivat innostua ostamaan niitä päästäkseen tietokonemurheistaan ja oppia samalla ettei tietokoneiden kanssa tarvi aina räpeltää. Ja käyttöönotto helppoa/halpaa kun löytyy ennestään pc:stä vapautunut näppäimistö, olohuoneessa on iso fullhd telkkari jne.. piuhat kii ja menoks. Saisi paljon tietokonetta rahalla. No nyt sillä koneella on kuitenkin hintansa ;). Moni pc käyttäjä hankkii sitten sen halvan pc läppärin ja repii hiuksiaan päästä edelleen.

Olisi itsellä tehnyt mieli laittaa mini tuommoinen htpc:ksi kiinteänä ja 6 vuotiaan käyttöön, mutta tolla hinnalla saa nykyinen macbook pro toimia jokapaikanhöylänä :). Hienosti muuten osaa 6 vuotias tehdä koneella vaikka mitä, käyttää eri ohjelmia, ottaa kuvia ja videoita ja käyttää sitä itsenäisesti, kattelee yle areenasta piirrettyjä ym. omalla käyttäjätilillään. En usko että windowsia ja sen ohjelmia olisi oppinut noin hyödyntämään ja oikeastaan ilman ohjausta :D. Edullisella hinnalla noita menisi varmaan lastenhuoneen tietokoneiksikin erilailla kun nyt. No jos kuitenkin ostais sitten sille vuoden päästä 7 vuotislahjaksi ja koulun alkamisen kunniaksi oman omenatietokoneen kuten se sanoo :)
usagi

Paluu Mac mini