En ole vieläkään saanut vastausta jotta puhutaanko siellä ihan kotomaista Suomea? Joskus Apple Store asioissa joutui ainakin taalaamaan engelskaa.iTekonen kirjoitti:
Vinkkejä puhelinkeskusteluun Applen virkailijan kanssa:
1. Ota koneen sarjanumero esille
2. Ole rauhallinen, asiallinen ja esitä asia selkeästi
3. Muista mainita, että kyse on tyyppiviasta. Mainitse virhevastuu, joka ei rajoitu esimerkiksi kolmeen vuoteen -> pääset keskustelemaan toisen ihmisen kanssa (tämä on puoli voittoa)
4. Odota, kunnes he antavat sinulle luvan viedä kone 30pv kuluessa huoltoliikkeeseen
Kuori murtuu
-
- Viestit: 1663
- Liittynyt: 16.5.2006 klo 23.09
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja honpsu »
iPhone 4 32Gb
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: 17.4.2006 klo 10.46
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja iTekonen »
tekonen &
Macbook Pro 13,3" C2D 2.4GHz, 250Gt/4Gt
iPhone 5S & iPad 2
-
- Viestit: 806
- Liittynyt: 3.7.2009 klo 15.19
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja juu-zo »
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: 17.4.2006 klo 10.46
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja iTekonen »
Takuun / applecaren suhteen voimassaolon voi tarkistaa täältä: https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do (toimii sarjanumeron perusteella)juu-zo kirjoitti:Mitenkäs macbookin takuu toimii ilman kuittia. Ostin oman koneeni kesällä käytettynä eikä kuittia tullut mukana. Kone on mallia early 2009 ja omistaja osasi sanoa että maaliskuussa tämä olisi ostettu. Voiko jostain kysäistä että onko asia todellä näin ja takuuta olisi vielä jäljellä?
Edelleenkin virhevastuu sitoo myyjää/maahantuojaa laitteen luonnollisen käyttöiän, joka minimissään on 2 vuotta ja käytännössä enemmänkin jos on hyvä sopimaan ja puhumaan Applen kanssa. Takuu on vain lisää, jonka aikana asian pitäisi hoitua ehkä hieman sujuvammin. Kun käytät normaalisti mäkkiäsi ja et tiputa päälle sitä kokista tai punkkua niin sen laitteen pitää toimia yli 2 vuotta. Jos mokaat ja tiputat sen, se menee yleensä kotivakuutuksen piiriin.
Kuittia ei tarvitse missään, jos yritykset noudattaa kuluttajaviraston ohjeistuksia: http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/b20 ... d8b03.aspx
tekonen &
Macbook Pro 13,3" C2D 2.4GHz, 250Gt/4Gt
iPhone 5S & iPad 2
-
- Viestit: 758
- Liittynyt: 22.10.2009 klo 0.38
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja barbarossa »
Oletetaanko tällöin sarjanumerolla koneen valmistusajankohdasta vuosi eteenpäin takuun päättyvän?iTekonen kirjoitti:
Kuittia ei tarvitse missään, jos yritykset noudattaa kuluttajaviraston ohjeistuksia: http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/b20 ... d8b03.aspx
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: 17.4.2006 klo 10.46
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja iTekonen »
En tunne käytäntöä. Apple ei sotkeudu takuukäytäntöihin, koska takuuasiat hoitaa jälleenmyyjä.barbarossa kirjoitti:Oletetaanko tällöin sarjanumerolla koneen valmistusajankohdasta vuosi eteenpäin takuun päättyvän?iTekonen kirjoitti:
Kuittia ei tarvitse missään, jos yritykset noudattaa kuluttajaviraston ohjeistuksia: http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/b20 ... d8b03.aspx
tekonen &
Macbook Pro 13,3" C2D 2.4GHz, 250Gt/4Gt
iPhone 5S & iPad 2
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 25.3.2008 klo 14.16
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja freeal »
-
- Viestit: 494
- Liittynyt: 16.12.2006 klo 7.58
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja Road Apple »
Eikö se hompun yleisen mielipiteen mukaan ole päinvastoin, eli kaikki takuuasiat kannattaa hoitaa suoraan Applen kanssa ja jättää jälleenmyyjä rauhaan. Kuulemma puhelintukeen soitettaessa "virhevastuu" on se taikasana jolla Applen saa ilmaiseen takuuhuoltoon vuoden takuun jälkeenkin (varmaan ei toimi muualla maailmassa kuin Suomessa? )iTekonen kirjoitti:En tunne käytäntöä. Apple ei sotkeudu takuukäytäntöihin, koska takuuasiat hoitaa jälleenmyyjä.barbarossa kirjoitti:Oletetaanko tällöin sarjanumerolla koneen valmistusajankohdasta vuosi eteenpäin takuun päättyvän?iTekonen kirjoitti:
Kuittia ei tarvitse missään, jos yritykset noudattaa kuluttajaviraston ohjeistuksia: http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/b20 ... d8b03.aspx
Tietysti kuitti olisi hyvä olla osoittamaan tarkan ostopäivän - ilman kuittia on melkein tyydyttävä siihen että valmistaja laskee oman arvionsa mukaan takuun sarjanumeron perusteella. (vaikka tämäkin on Suomessa varmaan niin, että Applen pitäisi todistaa ilman kuittia takuuhuoltoon lähetetyn Applen ostopäivän olevan joku muu kuin asiakas väittää, ehkä kuluttaja-asiamies on keksinyt jonkin "päivämäärävastuu"-taikasanan, eli Apple itkee ja huoltaa, jos ei pysty todistamaan että asiakkaan ilmoittama ostopäivä ei ole tekaistu )
-
- Viestit: 113
- Liittynyt: 17.4.2006 klo 10.46
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja iTekonen »
Takuu ja virhevastuu eroavat ja kannattaa ymmärtää luettu. Takuu jatkuu mäkkikaupasta ostettaessa vuoden ostopäivästä. Sen jälkeen asioita hoidetaan virhevastuun perusteella ja silloin tosiaan sinne Applelle kannattaa olla yhteydessä. Jos laite on alle vuoden vanha, on takuu voimassa ja sen perusteella pitää ja voi vaatia korjausta jälleenmyyjältä.Road Apple kirjoitti:Eikö se hompun yleisen mielipiteen mukaan ole päinvastoin, eli kaikki takuuasiat kannattaa hoitaa suoraan Applen kanssa ja jättää jälleenmyyjä rauhaan. Kuulemma puhelintukeen soitettaessa "virhevastuu" on se taikasana jolla Applen saa ilmaiseen takuuhuoltoon vuoden takuun jälkeenkin (varmaan ei toimi muualla maailmassa kuin Suomessa? )iTekonen kirjoitti:En tunne käytäntöä. Apple ei sotkeudu takuukäytäntöihin, koska takuuasiat hoitaa jälleenmyyjä.barbarossa kirjoitti:Oletetaanko tällöin sarjanumerolla koneen valmistusajankohdasta vuosi eteenpäin takuun päättyvän?iTekonen kirjoitti:
Kuittia ei tarvitse missään, jos yritykset noudattaa kuluttajaviraston ohjeistuksia: http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/b20 ... d8b03.aspx
Tietysti kuitti olisi hyvä olla osoittamaan tarkan ostopäivän - ilman kuittia on melkein tyydyttävä siihen että valmistaja laskee oman arvionsa mukaan takuun sarjanumeron perusteella. (vaikka tämäkin on Suomessa varmaan niin, että Applen pitäisi todistaa ilman kuittia takuuhuoltoon lähetetyn Applen ostopäivän olevan joku muu kuin asiakas väittää, ehkä kuluttaja-asiamies on keksinyt jonkin "päivämäärävastuu"-taikasanan, eli Apple itkee ja huoltaa, jos ei pysty todistamaan että asiakkaan ilmoittama ostopäivä ei ole tekaistu )
tekonen &
Macbook Pro 13,3" C2D 2.4GHz, 250Gt/4Gt
iPhone 5S & iPad 2
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 15.6.2009 klo 15.43
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja nuhanena »
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 15.9.2007 klo 13.06
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja malagant »
Ko. koneessa kansi hajosi jo vuosi takaperin, mutta ei ole ollut mahdollisuutta kiikuttaa konetta huoltoon viikoksi (se aika menee ainakin Oulun Systemassa siihen, että uudet osat tilataan ja vaihdetaan). Muutama kuukausi sitten olin viemässä konetta huoltoon ko. vian takia, kun oltiin lupailtu, että korjaus onnistuu päivässä. Systeemi oli kuitenkin muuttunut, eikä konetta anneta enää asiakkaalle takaisin siksi aikaa, kun osat ovat tilauksessa. Noh, luvattiin kuitenkin, että kun tuon koneen silloin kun minulle itselleni sopii, osat vaihdetaan ilmaiseksi. Vaan eipä onnistunutkaan heidän tosiaan tilata enää osia Applelta, kun oli 3v ummessa.
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Kone huollossa ja hintaa korjaukselle tulee 0 euroa. Ellei olisi mennyt takuuseen, olisi topcase maksanut 125e ja vaihto yli 50e.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
No jopas on uutta käytännön tietoa. Tähän saakka takuuasiat on hoituneet soittamalla Applen tukinumeroon tai selvissä tapauksissa suoraan huoltoon, jos asiakas voi sinne koneensa helposti viedä. Jälleenmyyjää ei tarvita missään välissä, vaikka tietysti asiakkaalla on oikeus viedä laite jälleenmyyjälle korjaukseen toimitettavaksi jos haluaa korjauskeikan todennäköisesti kestävän hieman kauemmin.iTekonen kirjoitti: Jos laite on alle vuoden vanha, on takuu voimassa ja sen perusteella pitää ja voi vaatia korjausta jälleenmyyjältä.
Takuuaikana ei rautavikojen korjauksia myöskään tarvitse erityisesti vaatia, kyllä ne korjataan vaatimattakin. Virhevastuu on sitten se jota oikein vaaditaan.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Viestit: 651
- Liittynyt: 26.3.2009 klo 13.02
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja perminna »
Vaihdatin kesäkuussa Oulun Systemassa MacBookin top casen, takuu oli jo ummessa, mutta ei noin vanha kone kuin sinun. Soitin ensin Applelta tapausnumeron. Sen jälkeen soitin Systemaan ja sovin heidän kanssa, että tilaavat osan valmiiksi ja soittavat/lähettävät tekstiviestin, kun osa on saapunut. Tässä yhteydessä he ottivat ylös tapausnumeron ja minun tietoni. Sain paria päivää myöhemmin tekstiviestin, että uusi top case on saapunut ja vein koneen huoltoon. Jo tunnin kuluttua sain seuraavan viestin, että koneen voisi noutaa. Erittäin positiivinen huoltokokemus kaiken kaikkiaan.malagant kirjoitti: Ko. koneessa kansi hajosi jo vuosi takaperin, mutta ei ole ollut mahdollisuutta kiikuttaa konetta huoltoon viikoksi (se aika menee ainakin Oulun Systemassa siihen, että uudet osat tilataan ja vaihdetaan). Muutama kuukausi sitten olin viemässä konetta huoltoon ko. vian takia, kun oltiin lupailtu, että korjaus onnistuu päivässä. Systeemi oli kuitenkin muuttunut, eikä konetta anneta enää asiakkaalle takaisin siksi aikaa, kun osat ovat tilauksessa. Noh, luvattiin kuitenkin, että kun tuon koneen silloin kun minulle itselleni sopii, osat vaihdetaan ilmaiseksi. Vaan eipä onnistunutkaan heidän tosiaan tilata enää osia Applelta, kun oli 3v ummessa.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Kaikki osapuolet toimi just kuten pitää.perminna kirjoitti:
Vaihdatin kesäkuussa Oulun Systemassa MacBookin top casen, takuu oli jo ummessa, mutta ei noin vanha kone kuin sinun. Soitin ensin Applelta tapausnumeron. Sen jälkeen soitin Systemaan ja sovin heidän kanssa, että tilaavat osan valmiiksi ja soittavat/lähettävät tekstiviestin, kun osa on saapunut. Tässä yhteydessä he ottivat ylös tapausnumeron ja minun tietoni. Sain paria päivää myöhemmin tekstiviestin, että uusi top case on saapunut ja vein koneen huoltoon. Jo tunnin kuluttua sain seuraavan viestin, että koneen voisi noutaa. Erittäin positiivinen huoltokokemus kaiken kaikkiaan.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Oletko varma, että Macpeople vaihtoi? Varimportin valtuutettu huolto on noin kilsan päässä...nuhanena kirjoitti:Macpeople store tampereella vaihtoi top casen ilman mitään kuittien kyselyjä tai soittoja applelle vajaassa vuorokaudessa. Kone reilun vuoden vanha, eli propsit sinne päin!
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Viestit: 597
- Liittynyt: 26.7.2007 klo 18.36
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja mindgame »
-
- Viestit: 1291
- Liittynyt: 2.7.2005 klo 3.02
- Paikkakunta: San Diego, CA
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja bloof »
Kuulostaapa hyvältä. Tyttöystävän 2,5 vuotta vanhassa MacBookissa on (tällaisia) halkeamia ja tämän ketjun luettuani päätin että pitää heti huomenissa soittaa Applelle ja kysellä korjausta. Eipä tuo iso vika ole, mutta onhan tuo nyt aika hanurista että yli tuhannen euron kone halkeilee oltuaan pari vuotta naisen työpöydällä kevyessä surffailu-/opiskelukäytössä.mindgame kirjoitti:Mullaki vaihto onnistui lähes itsestään, kun mainitsin reilu pari vuotta vanhan macbookin kuoren murtumisesta Applen tukinumeroon. Kyseli koneesta tietoja ja anto tapausnumeron ja oulun systeman numeron. Systemassa ei sen enempiä kyselty. Käskivät vain pistää postiin
Vanha G3 iBookkikin on paremmassa kunnossa.
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 15.9.2007 klo 13.06
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja malagant »
No vaan eipäs toimikaan enää näin. Muutama kuukausi sitten Oulun Systema otti "väärinkäytösten" takia käyttöön sen systeemin, ettei asiakas voi enää tuoda konetta huoltoon sitten kun tarvittava osa on tullut. Liian monesti kävi kuulemma niin, ettei asiakas voinutkaan jostain syystä kiikuttaa konetta samantien huoltoon, kun tarvis oli ja oli lupauduttu -> Systema joutui lähettämään osan takaisin Applelle.Repe Ruutikallo kirjoitti:Kaikki osapuolet toimi just kuten pitää.perminna kirjoitti:
Vaihdatin kesäkuussa Oulun Systemassa MacBookin top casen, takuu oli jo ummessa, mutta ei noin vanha kone kuin sinun. Soitin ensin Applelta tapausnumeron. Sen jälkeen soitin Systemaan ja sovin heidän kanssa, että tilaavat osan valmiiksi ja soittavat/lähettävät tekstiviestin, kun osa on saapunut. Tässä yhteydessä he ottivat ylös tapausnumeron ja minun tietoni. Sain paria päivää myöhemmin tekstiviestin, että uusi top case on saapunut ja vein koneen huoltoon. Jo tunnin kuluttua sain seuraavan viestin, että koneen voisi noutaa. Erittäin positiivinen huoltokokemus kaiken kaikkiaan.
Nyt jos koneen vie maanantaiaamuna huoltoon, saa luultavasti perjantaiksi takaisin.
-
- Viestit: 1291
- Liittynyt: 2.7.2005 klo 3.02
- Paikkakunta: San Diego, CA
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja bloof »
Ainoa vaan että lähin valtuutettu huolto on Jyväskylässä, 250km:n päässä. Postitukset pitää maksaa itse, mitä lie kustantaa sitten moinen...
-
- Viestit: 66
- Liittynyt: 8.11.2007 klo 10.39
- Paikkakunta: Jyskylä / Hki
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja Timantti »
Omassa MacBookissani ilmaantui jo toisen kerran tuo sama halkeilu, identtinen bloofin kuvan kanssa. Sovin myyjän kanssa ajan, ja homma hoitui vartissa Näppiksen layout tosin vaihtui jälleen, nyt takaisin "alkuperäiseen", jossa äänensäätö on oikeassa laidassa ja iTunesilla on omat pikanäppäimet. "Toisen Enterin" poistuminen nuolinäppäinten vierestä oli kyllä iloinen yllätys, optio-näppäin on paljon monikäyttöisempi.
-T
iPod Nano 2G 4 Gb . (Product) Red
2 x hopeinen datamöhkäle ja lituska näyttö
Pomi PC1000 14" / 1GHz / 228 Mb / 20 Gb / SlaX
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 15.9.2007 klo 13.06
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja malagant »
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 30.8.2009 klo 17.05
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja janne_p »
Soittelin itse tuossa pari viikkoa sitten applelle ja empä ole kyllä perus winkkariPC -puolella tälläiseen asiakaspalveluun törmännyt. Asiakaspalvelijalle selitin, että mikä oli - ei kysellyt mitään laittoin vaan varimportille menemään työtehtävät. Vein sitten keskiviikkona iltapäivänä koneen huoltoon ja sain perjantaina hyvissä ajoin takas. Koneeseen vaihdettiin: TopCase, näytön invertteri ja laittoivat vielä uuden akun, kun vanha oli pullistunut hieman. Tämä kaikki 3 v vanhaan koneeseen - 0 €. Eipä taida tämä poika enään PC puolelle siirtyä.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Tuo ei sentään ole aivan normaalia Apple-palvelua paitsi tuon topcasen osalta. Sulla kävi ehkä vähän tuurikin. Kaikki taisi olla harvinaisen hyvällä tuulella.janne_p kirjoitti:Olipa hyvä, että tuli täältä luettua tosta, että topcasea on vaihdettu kolmekin vuotta vanhoisiin koneisiin.
Soittelin itse tuossa pari viikkoa sitten applelle ja empä ole kyllä perus winkkariPC -puolella tälläiseen asiakaspalveluun törmännyt. Asiakaspalvelijalle selitin, että mikä oli - ei kysellyt mitään laittoin vaan varimportille menemään työtehtävät. Vein sitten keskiviikkona iltapäivänä koneen huoltoon ja sain perjantaina hyvissä ajoin takas. Koneeseen vaihdettiin: TopCase, näytön invertteri ja laittoivat vielä uuden akun, kun vanha oli pullistunut hieman. Tämä kaikki 3 v vanhaan koneeseen - 0 €. Eipä taida tämä poika enään PC puolelle siirtyä.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Viestit: 758
- Liittynyt: 22.10.2009 klo 0.38
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja barbarossa »
Tuon akun osalta tarina kuulostaa jo oikeastaan epäilyttävältä. Eihän ne vaihda pullistelevia akkuja EDES TAKUUAIKANA. Yleisesti akkujen takuu on 6-12 kuukautta. Nokian mielestä akku on kuluva osa joten sille on myönnetty VAIN 6kk takuu.Repe Ruutikallo kirjoitti:Tuo ei sentään ole aivan normaalia Apple-palvelua paitsi tuon topcasen osalta. Sulla kävi ehkä vähän tuurikin. Kaikki taisi olla harvinaisen hyvällä tuulella.janne_p kirjoitti:Olipa hyvä, että tuli täältä luettua tosta, että topcasea on vaihdettu kolmekin vuotta vanhoisiin koneisiin.
Soittelin itse tuossa pari viikkoa sitten applelle ja empä ole kyllä perus winkkariPC -puolella tälläiseen asiakaspalveluun törmännyt. Asiakaspalvelijalle selitin, että mikä oli - ei kysellyt mitään laittoin vaan varimportille menemään työtehtävät. Vein sitten keskiviikkona iltapäivänä koneen huoltoon ja sain perjantaina hyvissä ajoin takas. Koneeseen vaihdettiin: TopCase, näytön invertteri ja laittoivat vielä uuden akun, kun vanha oli pullistunut hieman. Tämä kaikki 3 v vanhaan koneeseen - 0 €. Eipä taida tämä poika enään PC puolelle siirtyä.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 7.6.2008 klo 21.10
Re: Kuori murtuu
Viesti Kirjoittaja Geebe »
MUTTA tuleeko näihin topcase-vikaisiin valkoisiin koneisiin vaihdon yhteydessä myös uusi hiirilevy - rupesi reistaamaan levyn klikkausnappula ja sitä googlatessa törmäsin tähän topcase-vaihtoon, joka vika mulla myös löytyy. Eipähän tarvitse puhdistaa tummunutta muovia kun Apple sen näin kiltisti vaihtaa. Ihan älyttömän hyvää palvelua, ostan seuraavatkin 15 tietokonettani omenamerkkisiä.
T: mac-addikti jo ajalta Mac SE.
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit