atheos kirjoitti:Näytölle voi luoda silmämääräisesti kalibroidun profiilin järjestelmäasetusten näyttöasetuksista.
Suosittelen kuitenkin lämpimästi esim. Spyder-kalibrointilaitetta jollaisen saa melko edullisesti ja tarkkuus on silmää parempi mikä tekee lopputuloksesta luotettavamman. Myös ulkoiset näytöt on syytä kalibroida joten hukkaan tuo ostos ei mene ainakaan jos yhtään enempää hommia tekee.
oysvesa kirjoitti:Halusin siis: väri näytöllä näyttäisi suunnilleen samalta kuin sanomalehteen tulostuva väri.
oysvesa kirjoitti:Taidan ostaa sen Spyderin, vaikka luulen, että se on tarkoitettu ihan muuhun. Jotenkin tuntuu, että se olisi vain tehty kalibroimaan KAIKKI näytöt samanlaisiksi, mutta itse päätarkoitus jää sillä tekemättä.
Halusin siis: väri näytöllä näyttäisi suunnilleen samalta kuin sanomalehteen tulostuva väri.
mercury kirjoitti:Olisi ollut äärimmäisen selventävää jos olisit viitsinyt ilmoittaa jo ensimmäisessä viestissä tämän koskevan 13" MacBookin näyttöä. Silloin kaikki ketjuun vastanneet olisivat voineet neuvoa sinua unohtamaan koko homman...
Pomzzi kirjoitti:13"-Macbookkia on aika paha säätää... Itse kun yritin tulostaa kuvaa niin värit olivat aivan erilaisia kuin mitä näyttö sanoo. Investointi parempaan näyttöön on hyvä asia lähes kaikessa, parempi väriavaruus, kontrasti, video/kuvatoisto.
tommyfish kirjoitti:Kylän idioottina tiedusteltakoon; Jos liitän 13" MacBookini vaikka Cinema Displayihin, paraneeko asia vai onko ongelma itse läppärin näytönohjaimessa tms?
Paluu Kuva ja graafinen suunnittelu
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa