Koska aloititte/siirryitte?

Apple-asiat Suomessa ja muualla

Re: Koska aloititte/siirryitte?

ViestiKirjoittaja Perzzza » 22.7.2010 klo 20.56

Muutama tunti sitten. Tänään tuli talouteen 15" halvin MBP. Noin tunti päivityksiä ja tarvittavat pikaviestiohjelmat ja tadaa - minun ensimmäinen Macini! On jotenkin hassu olo kun käyttää tätä... Kaikki on jotenkin oudon helppoa. Eipä ole vielä suuria ongelmia tullut vastaan.
Perzzza

ViestiKirjoittaja Daydream » 26.7.2010 klo 11.42

Onnea uuden perheenjäsenen johdosta Perzzza, siitä se lähtee.
Itse olen ollut macci-miehiä vuodesta 1994, silloin jo LC oli kaikkea edellä.
Kuva
Viimeksi muokannut Daydream päivämäärä 26.7.2010 klo 11.43, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaikenlaisia iTuotteita koti pullollaan...
Game Center: Bolder
Daydream

ViestiKirjoittaja Jonzalez » 30.7.2010 klo 14.22

Joskus 1985 tuli piirrettyä ensimmäiset tietokoneavusteiset kuvat Macintosh 512k:lla. Samoihin aikoihin tuli käytettyä vanhempaa Apple II konetta esim. tarraleikkurin ohjaamiseen. 80-luvun lopulla ihmettelin internetin esivaiheita Hypercardien ja Hypertalkin muodossa, enkä siitä kyllä mitään tajunnutkaan. Sen jälkeen on matkan varrella töissä ja kotona käyneet lukuisat koneet LC:stä Performojen ja G3:sten kautta G5- ja Intell-kantaan. Pääasiassa tarjolla on ollut positiivisia kokemuksia muuhun pc-maailmaan verrattuna, mutta ei tämä Applen nykymeno pelkästään ruusuilla tanssimista ole.

Ennen tietokoneet olivat sikakalliita ja Applen koneet erityisesti. Mutta laatukin oli Applen laitteissa pääasiassa kohdillaan. Nyt Applen koneen saa miltei tusina pc:n hinnalla, mutta mekaaninen laatukin on lähes samaa luokkaa... :?
Jonzalez

ViestiKirjoittaja walkki » 1.8.2010 klo 23.13

Tervehdys kaikille!

Laitanpa ensimmäisen viestini tälle foorumille tässä samalla. Itselläni ensimmäinen pc oli 2086 ja siitä lähtien noita on aina vaihdeltu, vaihdeltu ja vaihdeltu :) Koska yleensä kaikki päätökset ainakin itse teen melkolailla tunneperusteisesti, ostin viime lauantaina ensimmäisen Mac koneeni. Nyt edessä siis 27 iMac ja kyllä on todella kelpo peli. Ainoa hankaluus mikä tuon paketin kanssa oli, niin magic mouse ei ollut mun kätösille tehty joten kävin tänään sitten ostamassa Logitechin Performance Mouse MX:n. Pakko kyllä kehua tätä kokonaisuutta ja pakettia. Paljonhan on vielä asioita joita ei tällä osaa tehdä; mutta mitä ensivaikutelmaan niin kyllä tuo ohjekirjan ensimmäinen lause pitää paikkansa: "Sinä ja iMaccise olette kuin luodut toisillenne". :)
walkki

ViestiKirjoittaja tuomassointula » 20.8.2010 klo 12.33

4.12.2009 tuli eka MacBook Pro hankittua ja sen jälkeen paluuta Win-maailmaan ei ole! [:D] [:D] [:D]
tuomassointula

ViestiKirjoittaja Sieben » 21.8.2010 klo 21.55

13.11.2009 siiryin itse, ensiksi totuttuani Iphoneen :) PC:seen ei varmaan palta kovin helpolla.
Sieben

ViestiKirjoittaja pmalm » 6.9.2010 klo 13.14

Eka kosketus -89, tekua aloitellessa. Silloisesta Gaudeamus Datasta Helsingistä tuli pönttö hommattua A4-pystynäyttöineen. Siitä tasaisesti tähän päivään asti ollut käytössä erinäinen määrä Applen kamaa.
Alu-iMac 20" C2D 2.0Ghz, 2Gt, 250Gt, SuperDrive, Snow Leopard
MBP 15" C2D 2,16Ghz, 3Gt, 200Gt, SuperDrive, Snow Leopard
HP Pavilion tx2020, Asus eeePC 901, Acer Aspire 5520, AsRock ION 330
iPhone 3GS, iPod Touch, iPod Nano
pmalm

ViestiKirjoittaja myllis » 7.9.2010 klo 0.06

Eka oma tietokone oli Apple II mikä oli sen ajan paras kone. Ekat CP/M -koneet oli valovuosien päässä. Sitten monien pc -vuosien jälkeen palasin takaisin iMACiin noin kolme vuotta sitten...ei ole tarvinnut katua. Aluksi oli omia onglemia monien OS/2 ja Windows -vuosien jälkeen. Täyty aina vain muistaa, että ne asiat voi tehdä paljon yksinkertaisimmin. Nyt olen hankkimassa kannettavaa Thinkpadin tilalle eikä mieleen tulisi mikään muu kuin joku omena.
myllis

Edellinen

Paluu Yleiskeskustelu (Apple)