TheKraken kirjoitti:Ja Hopeisen Podcastin seuraavassa jaksossa otetaan asia puheeksi myös. Loistava idea.
Nakkaan myös linkillä noita ulkomaan podcastaajia, jos joku heistä innostuisi myös.
atheos kirjoitti:Pääkategoriat! Sitten lisäominaisuudet tagein, se tuli heti mieleen että ei tuo voi jatkua niin että on erikseen kategoriat mouse, wireless mouse, bluetooth mouse, laser mouse... Ennemmin niin että laitetta lisättäessä on vetovalikko pääkategorialle "Mice" (monikkomuoto on loogisempi) ja sitten pilkulla erotettavat tagit wireless, laser, bluetooth yms. Sitten tietty kaikki muut perukset, Hard Drives, Audio Interfaces, Displays, Speakers, Keyboards... Mahdollisesti vielä alakategorioita mutta ei liikaa. Esim. näytöille CRT ja LDC, näppiksille/hiirille wired/wireless, äänikorteille firewire/usb/pci/pci-e jne.
atheos kirjoitti:Myös tuo pisteytys aiheuttaa hieman hämäännystä, olen havainnut tämän. Koska saitin idea on kertoa mikä toimii Macin kanssa niin tokihan pisteet tulisi antaa yhteensopivuudesta - sen sijaan monet ovat pudottaneet pisteen tai pari laitteen yleisten ominaisuuksien takia. Pisteytyksessä pitäisi siis jotenkin tehdä selväksi että tässä arvioidaan sitä kuinka hyvin laite toimii Macilla eikä sitä kuinka hyvä laite ylipäänsä on. Ehkä tuo kaipaisi erillistä pisteytystä itse laitteen ominaisuuksille jolloin voitaisiin laskea myös keskiarvot laitteiden yleisestä paremmuudesta Mac-käytössä. Eli kahdet tähdet, itse laitteen ominaisuudet sekä toimivuus Macin kanssa.
Kategoriat ovat edelleen melko sekavat. Printer - Laser Printer - Colour Laser Printer? Turhaa mielestäni, pelkkä Laser, Inkjet sekä All-in-one alakategorioiksi.
Audio Devices
* Audio Interfaces
- Firewire
- USB
- Internal
* DAW Controllers
* USB MIDI Keyboards
* Portable Audio Players
* Speakers
* Instruments And Effects
* USB Microphones
Digital Cameras
* Still Cameras
- Consumer
- Professional
* Video Cameras
- Consumer
- Professional
* Webcams
Input Devices
* Game Controllers
- Game Pads
- Joysticks
- Racing Wheels
- Flight Controllers
* Keyboards
- Bluetooth
- Wireless
- Wired
* Mice
- Bluetooth
- Wireless
- Wired
* Pen Tablets
Storage Devices
* Hard Drives
- Firewire
- USB
- Internal
- Network
* Hard Drive Enclosures
- USB
- FireWire
* USB Memory Sticks
* Card Readers
Communication Devices
* Mobile Phones
* PDAs
* VOIP And Skype Phones
Network Devices
* Routers, Hubs And Switches
* DSL And Cable Modems
* Modems
* Network Adapters
* 3G Modems
Printers And Scanners
* Inkjet Printers
* Laser Printers
* All-In-One Devices
* Scanners
Other Devices
* Universal Remotes
* Docking Stations
* USB Hubs
Is there a category missing? If so, please describe what the exact category should be (e.g. Input Devices - : [ tekstikenttä ]
We will create the missing category and add your device in it.
Lem kirjoitti:Tuosta tulostinkategorisoinnista olen itse asiassa yksittäistapauksena eri mieltä -- jos olen printteriostoksilla oleva käyttäjä, minua saattaa (ainakin aikaisemmin kun hintaero oli suurempi) kiinnostaa juuri nimenomaa väri- tai MV-laser. Mutta YMMV.
atheos kirjoitti:Tämä lähettäisi jonkin viestin ylläpidolle tai jotain vastaavaa ja ylläpito voisi täten joko lisätä kategorian tai laittaa laitteen oikeaan kategoriaan jos tumpelo käyttäjä ei ole sitä huomannut tai hänen mielestään Mighty Mouselle ei ole oikeaa kategoriaa (joka olisi Input Devices - Mice - Bluetooth).
atheos kirjoitti:Laitteen selaussivulla linkki pitää saada paremmin esiin. Suoraan url näkyviin vaan. Samoin valmistaja pitää olla klikattavissa. Otsikko voisi muutenkin olla "tuotenimi by valmistaja" eli vaikka "Mighty Mouse by Apple", tuolla tavoin valmistajan muuttaminen linkiksi ei näyttäisi niin härskiltä ja itse tuote erottuisi paremmin.
atheos kirjoitti:Listaamaan kaikki valmistajan tuotteet tietty. Linkitys kaikesta kaikkeen on sitä webkakspistenollaaJa pyydän, isot alkukirjaimet kategorioiden nimiin
Paluu Yleiskeskustelu (laitteet)
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa