Selainpelit ja Mac

Kuka sanoi, että ompusta ei muka ole pelikoneeksi?

Selainpelit ja Mac

ViestiKirjoittaja Tactico » 5.3.2009 klo 19.28

Olen vasta hankkinut macbook pro koneen ja huomannut, että joidenkin selainpelien pelaaminen ei onnistu. Pelejä (esim http://www.blip.se ja kiekko.tk), joissa on jatkuvasti päivittyviä listoja (esim pelipöydät ja huoneet), jumittavat todella paljon. Niin paljon, että en saa edes huoneita/pöytiä auki.

Shakkisivustolla kun pääsen pelipöytään niin peli toimii hyvin, mutta nämä päivittyvät pöydät jumittavat. Kiekko.tk:ssa en myöskään pääse huoneisiin ja pelissä pelaajista jää vauhtiviivoja, huonevalikossa on valkoista, vaikka sen pitäisi olla harmaa ja sivu tökkii muutenkin.

Ikkunan oikeassa yläkulmassa on kolmio ja vieressä lukee "java applet window". Ongelma on sama kaikilla selaimilla (opera, firefox, safari). Tästä "java applet window" tekstistä en ole varma lukeeko jokaisella selaimella

Näin tästä aiheesta jonkun ketjun tällä sivustolla, mutta niistä ohjeista ei ollut minulle hyötyä. Tietääkö joku mitä pitäisi tehdä, jotta ongelma poistuisi?
Tactico

Re: Selainpelit ja mac

ViestiKirjoittaja Escobar75 » 5.3.2009 klo 19.40

Java taitaa olla noihin hommiin heikoin lenkki ja muodostaa noi ongelmat..

Esim. kiekon saa jotenkin siedettävään pelikuntoon kiekon omista asetuksista (vauhtiviivat) mutta kursori on ja pysyy nuolena, kaatumisiin auttaa javan laittamisen vanhempaan versioon (J2SE 1.4.2).

Ongelmia on noiden lisäksi myös eri pokerisaiteilla ja niiden kanssa on vaan elettävä tai sit laittaa winniä rinnalle.
 iMac 24" 2.8GHz  Mac Mini (Early 2009)  iPhone 3G 16Gb  iPod Touch 16Gb

MC-raato
Escobar75

Re: Selainpelit ja Mac

ViestiKirjoittaja Tactico » 5.3.2009 klo 19.53

Taitaa olla sitten viimeinkin hyvä syy lopettaa kiekko. Tullut sitä sen verran kauan tahkottua, että ehkä sen pelaaminen saa riittää.

Full tilt poker ainakin toimii macilla, joten pokerisaittien osalta ei tuosta ole minulle haittaa. Shakkisivuston toimivuus kyllä harmittaa. Ehkä maksulliset sitten toimivat paremmin myös macin kanssa. Täytynee siirtyä niille.

Windowsin asentaminen os x:n rinnalle ei taida olla fiksua läppärissä? Hidastaa konetta aika paljon?
Tactico

ViestiKirjoittaja Sherukka » 5.3.2009 klo 23.18

Tactico: Sulla on väärä Java versio läytössä tms? Minulla toimii pari vuotta vanhalla Intel-MacBook:lla jossa nyt Leopardi.
Kiekossa mulla on settingseissä kaikissa ruksit päällä paitsi wrist shot. Tarkista se Java versio, mistä sen nyt taas tarkistikaan? :P

EDIT: Applications->Utilities->Java Preferenses, mikä versio on? Tyhjennä myös temporay tiedostot ja käynnistä sitten kiekko?
"java applet window" lukee minullakin, se on normaalia! ;)
Sherukka

ViestiKirjoittaja Tactico » 9.3.2009 klo 18.54

j2se5.0 näyttää olevan. Mikähän siinä pitäisi olla ?
Tactico

ViestiKirjoittaja Sherukka » 10.3.2009 klo 19.05

Tactico kirjoitti:j2se5.0 näyttää olevan. Mikähän siinä pitäisi olla ?

Juuri se, entäs noi settingsit?
Sherukka

ViestiKirjoittaja Appleville » 11.3.2009 klo 12.15

Sherukka kirjoitti:

Mitä, millonkas me laitetaan homenan oma team pystyyn kiekkoon? :D
iMäc | MäcKirja | iFöön S | iTouché
Appleville

ViestiKirjoittaja Tactico » 12.3.2009 klo 0.07

Kun yritin käynnistää kiekkoa firefoxilla niin jostain syystä se ei suostunut menemään ollenkaan peliin sisään. Klikkasin "pelaa" nappia niin tuli vain kiekon "java-ikkunaan" ruksin kuva eikä mennyt mihinkään. Safarilla kyllä toimi. Sitten klikkasin ruksia niin aukesi jokin java-konsoli, joka on nyt vieläkin tuolla docissa enkä saa sitä sieltä pois. Mitenhän tuon saa poistettua docista?
Viimeksi muokannut Tactico päivämäärä 12.3.2009 klo 22.07, muokattu yhteensä 1 kerran
Tactico

ViestiKirjoittaja Escobar75 » 12.3.2009 klo 0.17

Appleville kirjoitti:
Sherukka kirjoitti:

Mitä, millonkas me laitetaan homenan oma team pystyyn kiekkoon? :D

Sittenku Mac toimii niin että voi pelata..
 iMac 24" 2.8GHz  Mac Mini (Early 2009)  iPhone 3G 16Gb  iPod Touch 16Gb

MC-raato
Escobar75

ViestiKirjoittaja Jek » 19.9.2009 klo 11.46

Sori jos nostan tätä, mutta tuli ongelmia taas javan. Firefoxissa toimii hyvin java, taas ei safarissa. Safarissa kuva on pelkkä javakuvake, ei tapahtunut mtn. Niin tänään yritin pelata kiekko.tk, painoin play firefoxilla ja se aukesi, mutta se palauttaa takaisin kotisivuksi. (Kiekko.tk:n etusivuun) Vaikea selittää. Se aukesi peli sitten sammutta ja palauttaa etusivuun. Mistä johtuu? Mulla on uusi java.
Jek

ViestiKirjoittaja Jek » 2.11.2009 klo 19.36

Ei kukaan vastaa? On pakko saada toimimaan haluan pelata. Mietin, että olisiko mulla IP esto, niin kokeilin IP:n vaihtoa. Ei toimii, sitten kokeilin vanha koneella (winkku) ei toimi. Mistä johtuu. En usko,että johtuu javasta. En halua pelata vanha koneella. haluan pelata macilla :s
Jek

ViestiKirjoittaja Sabbath » 2.11.2009 klo 19.38

Jek kirjoitti:Ei kukaan vastaa? On pakko saada toimimaan haluan pelata. Mietin, että olisiko mulla IP esto, niin kokeilin IP:n vaihtoa. Ei toimii, sitten kokeilin vanha koneella (winkku) ei toimi. Mistä johtuu. En usko,että johtuu javasta. En halua pelata vanha koneella. haluan pelata macilla :s

Toimii Safarilla, ainakin mulla.
- iMac 20"
- Samsung Galaxy S
Sabbath

ViestiKirjoittaja Jek » 2.11.2009 klo 20.17

safarilla ei koskaan toimii java, firefoxilla taas toimii. Safarilla yritin runescape, ja muut yms. Ei koskaan toimia. Näkyy vaan javan kuva.
Jek

ViestiKirjoittaja Sherukka » 2.11.2009 klo 20.36

Jek kirjoitti:safarilla ei koskaan toimii java, firefoxilla taas toimii. Safarilla yritin runescape, ja muut yms. Ei koskaan toimia. Näkyy vaan javan kuva.

Sanoiko jo joku että nollaa Safari (Reset Safari)?
Sherukka

ViestiKirjoittaja Jek » 3.11.2009 klo 15.47

Olen vähän tyhmä... Niin miten nollaa? :D

PS. koitin just äsken, ei auttanut. Sama javan kuva.
Jek

Paluu Pelit ja pelaaminen